معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کردستان گفت: توصیه‌ها برای جلوگیری از تبدیل وضعیت استان کارساز نبود و با ادامه روند بی‌توجهی به دستورالعمل‌های بهداشتی، وضعیت سقز و قروه هم قرمز شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج، ابراهیم قادری، معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کردستان اظهار داشت: وضعیت کرونا در استان کاملا نگران کننده است و با وجود امکانات و زیرساخت‌های لازم در مراکز درمانی، این ویروس فراتر از تلاش مسئولان در حال حرکت است.

او با اشاره به درگیری شهر‌های سنندج، مریوان، بیجار و قروه با وضعیت قرمز و نگران کننده کرونا، افزود: با روند فعلی امکان افزایش مناطق قرمز دور از انتظار نیست.

معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کردستان افزود: دیواندره، دهگلان و کامیاران در وضعیت نارنجی و بانه و سروآباد هم زرد است که این به منزله کم خطر بودن این شهرستان‌ها نیست.

 قادری با تاکید بر تغییر رفتار سریع همه شهروندان نسبت به رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی، گفت: دورهمی‌ها و مهمانی‌های خانوادگی باید تعطیل و حداکثر فاصله اجتماعی نیز رعایت شود.

او بیان کرد: مناطقی در وضعیت قرمز قرار می‌گیرند که در ۲ هفته اخیر متوسط بستری روزانه افراد مبتلا به ویروس کرونا در آن‌ها به ازای هر ۱۰۰ هزار نفر جمعیت بیشتر از سه نفر باشد.

معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کردستان افزود: مهمترین علت افزایش شمار مبتلایان در استان، تشدید گردش ویروس کرونا و سرایت آن به درون خانواده‌ها بود که باید برای جلوگیری از افزایش آن همه مردم با رعایت پروتکل‌های بهداشتی مشارکت کنند.

قادری اضافه کرد: کنترل بیماری به رفتار مردم و مسئولین بستگی دارد و اگر دستورالعمل‌های بهداشی جدی گرفته شود تا زمان واکسیناسیون بخش زیادی از جامعه، باید با این ویروس زندگی کرد.

او گفت: اگر مردم به توصیه‌ها توجه کافی داشتند، موج فعلی هم بوجود نمی‌آمد و حالا هم اگر به کاهش آمار و یا ایمنی بخاطر ابتلا خوش خیال باشیم و ماسک را کنار بگذاریم، قطعا بیماری اوج می‌گیرد و چه بسا بسیار شدیدتر از موج‌های قبلی باشد.

در ۲۴ ساعت منتهی به ظهر روز جمعه ۱۵ مرداد ۲۸۴ بیمار جدید مبتلا به کرونا در کردستان شناسایی شد و در حال حاضر ۴۹۳ بیمار در مراکز درمانی بستری هستند که ۵۳ بیمار بدحال در بخش آی سی یو تحت مراقبت‌های ویژه قرار دارند.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار