با شکل‌گیری موج پنجم کرونا و تصویب محدودیت‌های جدید کرونایی، نظارت بازرسان سازمان صمت چهارمحال و بختیاری، بر بازار استان تشدید شده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، غلامرضا قائدامینی معاون نظارت، بازرسی و حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان سازمان صمت چهارمحال و بختیاری گفت: گشت‌های نظارت و بازرسی این سازمان از واحد‌های صنفی واقع در گروه‌های شغلی یک تا چهار از ابتدای مردادماه ۱۴۰۰ در چند شیفت کاری فعال شده‌اند.

او افزود: گشت‌های بازرسان در ساعات بعدازظهر و شب از جمله برنامه‌هایی که با جدیت دنبال می‌شود به طوری که در طی این مدت ۵۰ مورد تخلف کشف و ۱۲ واحد صنفی پلمب شده است.


بیشتر بخوانید


قائدامینی اضافه کرد: اصناف استان از ساعت هشت شب باید تعطیل شوند و صنوفی که این دستورالعمل را رعایت نکنند علاوه‌بر معرفی به تعزیرات حکومتی تا دو هفته پلمب می‌شوند.

او اظهار داشت: واحد‌های صنفی علاوه‌بر رعایت ساعات فعالیت باید سایر شیوه نامه‌های بهداشتی نظیر استفاده از ماسک، استفاده از محلول‌های ضدعفونی کننده و فاصله‌گذاری اجتماعی را رعایت کنند.

قائدامینی تصریح کرد: فعالیت رستوران‌ها و قهوه‌خانه‌ها باید به صورت بیرون‌بر باشد و واحد‌های صنفی نانوایی نیز باید از دستگاه‌های کارتخوان استفاده کرده و از دریافت پول نقد خودداری نمایند.

او گفت: مسئولیت نظارت بر بازار و اصناف استان را بازرسانی از سازمان صمت و قرارگاه ۱۷ ربیع برعهده دارند.

قائدامینی ادامه داد: چهارمحال و بختیاری دارای۴۳ هزار و ۵۹۰ واحد صنفی است که از این تعداد هشت هزار و ۲۷۸ واحد صنفی تولیدی، ۲۳ هزار و ۳۴۰ واحد صنفی توزیعی، هفت هزار و ۳۶۱ واحد صنفی خدمات فنی و چهار هزار و ۶۱۱ واحد صنفی خدماتی است.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار