مدیر عامل ستاد دیه استان کرمان از اجرای طرح نذر حریت با عنوان هر هیات یک آزادی طی ایام محرم در استان کرمان خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، سید حجت الله موسوی قوام، مدیر عامل ستاد دیه استان کرمان از اجرای طرح نذر حریت با عنوان هر هیات یک آزادی در ایام محرم خبر داد.

او افزود: در خصوص دستور العمل ارسالی از ستاد دیه کشور مبنی بر بهره مندی از فضای معنوی ایام محرم به منظور فراهم کردن زمینه آزادی محکومان جرائم غیر عمد طرح نذر حریت در استان با شعار هر هیات یک آزادی در اولین روز از ماه محرم سال ۱۴۰۰ با همکاری و مشارکت نهاد‌ها، ارگان‌ها و موسسات دولتی و خصوصی کلید خورد.

موسوی قوام با اشاره به اینکه در اجرای این طرح ضمن برگزاری نشست‌های تخصصی با کار گروه‌های از پیش تعیین شده در سطح استان تمامی خیران، نیکوکاران و عزادارن حسینی که با توجه به شرایط پیش آمده در سطح کشور به منظور پیشگیری از شیوع ویروس کرونا قادر به ادای نذر خود نمی‌باشند می‌توانند هزینه آن را برای آزاد کردن زندانیان جرائم غیر عمد به ستاد دیه استان اهدا کنند.

او اظهار داشت: همچنین هیات عزاداری ضمن مشارکت و همکاری با ستاد دیه استان می‌توانند با جمع آوری نذر و نذورات خود در این با خیر و خداپسندانه مشارکت کنند ضمن اینکه شعار ما هر هیات یک آزادی زندانی جرائم غیر عمد است و با توجه به اینکه هدف آزادی زندانی غیر عمد است یکی از راه‌های فراهم کردن زمینه آزادی این مددجویان مذاکره با شکات آنان است در این خصوص مقرر شد از ظرفیت‌های هیات مذهبی و مداحین و ذاکرین اهل بیت(ع) در جلسات صلح و سازش استفاده شود.

موسوی قوام بیان داشت: این ستاد از ابتدای امسال موفق به آزادی ۸۵ مددجوی جرائم غیر عمد از سطح زندان‌های استان با پرداخت مبلغ ۴۸ میلیاردو ۹۹۰ میلیون ریال شده که ۹۰ درصد آن از طریق کمک‌های مردمی و خیرین است.

او گفت: در حال حاضر ۱۶۸ مددجوی جرائم غیر عمد در سطح زندان‌های استان تحمل حبس می‌نمایند که بالاترین آمار مربوط به زندان کرمان و کمترین آن مربوط به زندان شهربابک است.

انتهای پیام/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.