مدیر عامل ستاد دیه استان کرمان گفت: زمینه آزادی ۱۶ مددجوی جرائم غیر عمد در استان کرمان فراهم شده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، سید حجت الله موسوی قوام مدیر عامل ستاد دیه استان کرمان، در جلسه هیئت امنای این ستاد از فراهم شدن زمینه آزادی تعداد ۱۶ مددجوی جرائم غیر عمد در استان کرمان خبر داد.

او افزود: کل مبلغ بدهی این تعداد از مددجویان، بیش از ۳۷ میلیارد و ۴۷ میلیون ریال است، که با پرداخت مبلغ ۱۰ میلیارد و ۳۹۱ میلیون ریال این مددجویان از زندان آزاد می‌شوند.

موسوی قوام در بخش دیگری از سخنانش، ضمن اعلام برگزاری جلسات صلح و سازش به صورت منظم در تمامی شهرستان‌های دارای زندان تصریح کرد: با تلاش نمایندگان و مددکاران ستاد دیه استان، در زندان‌های تابعه بیش از ۲۳ میلیارد و ۹۳۱ میلیون ریال از شکاتِ پرونده این تعداد از مددجویان، تخفیف و گذشت رضایت مندانه اخذ شد.

مدیر عامل ستاد دیه استان کرمان اظهار داشت: این ستاد از ابتدای سال ۱۴۰۰ موفق به فراهم کردن زمینه آزادی تعداد ۶۵ مددجوی جرائم غیر عمد زندان‌های استان با پرداخت بیش از ۴۲ میلیارد و ۲۷۸ میلیون ریال شده است که ۶۴ درصد مبلغ پرداختی از محل کمک‌های مردمی و خیرین استان است.

موسوی قوام با اشاره به اخذ تخفیف مبلغ ۶۸۹ میلیارد و ۳۳۴ میلیون ریالی از شکات پرونده‌ها از ابتدای امسال بیان داشت: درواقع شکات پرونده‌ها با توجه به اینکه متضرر شده اند، اما سخاوت خود را نشان داده و با گذشتی که نسبت به محکوم علیه خود داشته به عنوان یاوران ستاد دیه درزمینه آزدای محکومین غیر عمد هستند.

او افزود: طی برگزاری ۲۳ جشن گلریزان به صورت حضوری و غیر حضوری در سراسر استان، بیش از ۱۲ میلیارد تومان تعهد خیرین تاکنون وصول شده است که این روند همچنان ادامه دارد.

انتهای پیام/ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.