حسینی گفت: به مناسبت دهه کرامت، زمینه آزادی ۱۹ زندانی جرائم غیرعمد در کرمان با پرداخت مبلغ ۱۳ میلیارد و ۱۶ میلیون ریال فراهم شده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، سید مجتبی حسینی، مدیر کل اداره زندان ها و نائب رئیس هیات امنای ستاد دیه استان کرمان در جلسه هیات امنا از فراهم شدن زمینه آزادی ۱۹ زندانی جرائم غیرعمد به مناسبت دهه کرامت با پرداخت مبلغ ۱۳ میلیارد و ۱۶ میلیون ریال از زندان های استان کرمان از محل کمک های ستاد دیه استان، ستاد دیه کشور و تسهیلات قرض الحسنه بانک های عامل خبر داد. 

او افزود: کل مبلغ بدهی این تعداد از مددجویان بیش از ۳۲۹ میلیارد و ۷۵۱ میلیون ریال بوده است که با تلاش مددکاران و نمایندگان ستاد دیه در زندان های تابعه بیش از ۳۰۰ میلیارد و ۶۲ میلیون ریال از شکات تخفیف اخذ و همچنین تعدادی از این محکومین در پرداخت بدهی خود با پرداخت مبلغ ۱۵ میلیارد و ۴۷۴ میلیون ریال به صورت نقدینگی و پرداخت اعسار مشارکت کردند.

حسینی با بیان اینکه ۲۳ جشن گلریزان در ایام ماه مبارک رمضان به صورت مجازی و نیمه حضوری برگزارشد، بیان داشت: تعهد خیرین ۱۷ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان بوده است که حدود ۶۵ درصد آن تاکنون وصول شده است.

او با بیان اینکه ستاد دیه سعی می کند در کوتاه ترین زمان برای محکومین غیرعمد تشکیل پرونده دهد و شرایط آزادی آنان را فراهم کند، افزود: با نظر اعضای هیات امنا مقرر شد تمامی پرونده محکومین مالی جرائم غیرعمد استان در جلسه بعدی هیات امنا برای پرداخت بدهی آن ها تعیین تکلیف شود تا هر چه سریع تر زمینه آزادی آن ها  فراهم شود.

حسینی بیان داشت: با همکاری روسای زندان های تابعه و شوراهای حل اختلاف زندان ها کمیته صلح و سازش در تمامی شهرستان های استان فعال می شود تا برای کاهش جمعیت کیفری زندان ها خصوصا محکومین غیرعمد بتوانیم اقدامات ارزنده ای انجام دهیم.

انتهای پیام/ م 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار