فرماندار رفسنجان با اشاره به آغاز برداشت پسته طی روز‌های آینده گفت: امسال نسبت به پارسال، شاهد کاهش ۴۰ تا ۵۰ درصدی محصول پسته در رفسنجان هستیم.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، مجید فصیحی هرندی، فرماندار رفسنجان با اشاره به اینکه پارسال  ۶۵ هزار تن محصول پسته از باغات شهرستان رفسنجان برداشت شد، گفت: امسال تولید این محصول ۴۰ تا ۵۰ درصد نسبت به  پارسال کاهش دارد.

او با اشاره به آغاز برداشت محصول پسته طی روز‌های آینده افزود: پارسال  بیش از ۸۰ هزار هکتار زیر کشت پسته در این شهرستان قرار داشت که امسال به دلیل خشکسالی، کمبود نزولات آسمانی و نیز سال ناآور، کاهش ۴۰ تا ۵۰ درصدی محصول نسبت به پارسال  را شاهد هستیم. 

فصیحی هرندی بیان کرد: روزانه به همت ناظران، محل اسکان و همچنین ترمینال‌های فرآوری پسته مورد بازرسی قرار می‌گیرد تا آلودگی ویروس کرونا کنترل و از شیوع بیماری کرونا جلوگیری شود.

او  آمار کارگران مورد استفاده در باغات پسته در رفسنجان را طی پارسال روزانه ۲۵ هزار نفر و در طول ۲ ماه در همین مدت، معادل یک میلیون نفر عنوان و تصریح کرد: با وجود بیماری کرونا تمهیداتی از جمله تعیین محل تجمع و اسکان کارگران در شهر و روستا‌ها، اندیشیده و اجرا شد. 

انتهای پیام/ م 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار