در اقدامی خصمانه، امریکا، کانادا و انگلیس تحریم‌هایی را علیه بلاروس و رئیس جمهور این کشور اعمال کردند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان،  به نقل از خبرگزاری رویترز، در اقدامی خصمانه، آمریکا، کانادا و انگلیس بطور همرمان از اعمال تحریم‌هایی علیه بلاروس خبر دادند.

بر اساس این گزارش، جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا امروز (دوشنبه) فرمانی اجرایی را امضا کرد که به موجب آن، اقداماتی جدید با هدف آنچه مجازات کردن «الکساندر لوکاشنکو» رئیس جمهور بلاروس خوانده شده، به اجرا در می‌آید. به نوشته رویترز، این در حالی است که آمریکا در حال افزایش فشار‌ها علیه دولت لوکاشنکو در هماهنگی با انگلیس و کاناداست.

بر پایه این گزارش، آمریکا در سالگرد انتخابات ریاست جمهوری بلاروس که مقامات غربی تلاش دارند تا لوکاشنکو، رئیس جمهور این کشور را به تقلب در آن متهم کنند، قرار است تا بزرگترین دور تحریم‌های خود را تا به امروز علیه اشحاص و نهاد‌هایی در بلاروس اعمال کند.

از سوی دیگر، کانادا نیز امروز (دوشنبه) از اعمال تحریم‌هایی جدیدی علیه بلاروس خبر داد که به ادعای مقامات این کشور، بخش‌های حیاتی اقتصاد بلاروس را هدف قرار خواهد داد؛ تحریم‌هایی که با هدف کاهش دسترسی بلاروس به بازار‌های جهانی صورت می‌پذیرد.

«مارک گارنو» وزیر امور خارجه کانادا امروز مدعی شد این تحریم‌های جدید تحت قانون «اقدامات ویژه اقتصادی» و در پاسخ به نقض سیستماتیک حقوق بشر در بلاروس صورت می‌گیرد. بنابر اعلام وی، این اقدامات جدید، محدودیت‌هایی بر بخش‌های کلیدی اقتصاد بلاروس اعمال کرده و دسترسی دولت بلاروس را بر امور مالی بین المللی به حداقل می‌رساند.

از سوی دیگر، پایگاه دولتی انگلیس (GOV.UK) که اخبار رسمی دولت انگلیس را پخش می‌کند، گزارش داد این کشور بسته تحریم‌های اقتصادی جدیدی را در سالگرد آنچه «تقلب در انتخابات» نامیده، بر بلاروس اعمال کرد.

این پایگاه مدعی شد: انگلیس بسته‌ای از تحریم‌های تجاری، مالی و هوایی را در پاسخ به تضعیف ادامه دار دموکراسی و نقض حقوق بشر از سوی رژیم لوکاشنکو بر بلاروس اعمال کرده است.

گفتنی است در پی پیروزی سال گذشته الکساندر لوکاشنکو، رئیس جمهور بلاروس در انتخابات، مقامات غربی او را به تقلب در انتخابات متهم کردند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار