رئیس جمهور بلاروس گفت ملت ما و اوکراین باهم روابط نزدیکی دارند، اما مقامات اوکراین با اجرای سیاست ضد مردمی راه مقابله با بلاروس را پیش گرفته‌اند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری تاس، الکساندر لوکاشنکو، رئیس جمهور بلاروس اعلام کرد تصمیم اوکراین برای  رویارویی با بلاروس جدی است.

رئیس جمهور بلاروس امروز (پنجشنبه) در کنفرانسی درباره وضعیت منطقه گفت: ملت اوکراین و بلاروس با هم روابط نزدیک و خویشاوندی دارند. اما مقامات اوکراین با اجرای سیاست ضد مردمی خود راه مقابله  با بلاروس را پیش گرفته است. ما اهمیتی نمی‌دهیم که آن‌ها با همکاری غرب این کار را انجام می دهند یا خیر اما تصمیم آنها برای مقابله جدی است.

او اضافه کرد: اساس سیاست آن‌ها رویارویی است. اوکراین به تهدیدی جدی و اضافه برای ما تبدیل شده که اصلا تاکنون به آن فکر نکرده بودیم. تحولات جاری در کشورهای اطراف  بلاروس بالاتر از همه سیاست‌های ناتو در دستور کار قرار گرفته است.

همچنین امروز وزارت دفاع بلاروس از برگزاری رزمایش بزرگ نظامی خود با نیروهای نظامی روسیه در ماه آینده خبر داد. رزمایشی که اوکراین از آن به عنوان تهدیدی برای امنیت خود و ناتو نام برده است.

این وزارتخانه در بیانیه‌ای اعلام کرد: در این رزمایش که «غرب -۲۰۲۱» نام دارد هزاران سرباز از جمله سربازان قزاقستان از اعضای بلوک دفاعی تحت رهبری مسکو، تانک، توپخانه و هواپیما حضور خواهند داشت و تمرینات نظامی در زمین‌های آموزشی در روسیه و بلاروس برگزار خواهد شد.

وزارت دفاع بلاروس گفت: رزمایش نظامی به منظور جلوگیری از تنش‌های بین المللی انجام می شود که موجب بی‌ثباتی در منطقه  و برانگیخته شدن  تجاوز علیه دو دولت روسیه و بلاروس از سوی دشمنان شده است.

اوکراین در ماه آوریل هشدار داده بود که رزمایش‌های برنامه ریزی شده تهدیدی برای امنیت اروپاست و ماهیت تهاجمی دارد اما وزارت دفاع بلاروس در جواب اعلام کرد این رزمایش هیچ گونه تهدیدی نه برای جامعه اروپا به طور کلی و نه برای هیچ کشور همسایه‌ای ندارد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار