مدیر اورژانس پیش بیمارستانی و حوادث دانشگاه علوم پزشکی کردستان گفت: امسال تلفن ۱۱۵ کردستان بیش از ۹۱ هزار بار برای انجام ماموریت‌های مختلف به صدا درآمده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج،رضا پیرا مدیر اورژانس پیش بیمارستانی و حوادث دانشگاه علوم پزشکی کردستان اظهار داشت: از این تعداد تماس گرفته شده ۱۶ هزار و ۶۱۹ مورد آن به ماموریت منجر شده و نیرو‌های امدادرسان ما به محل حادثه اعزام شدند.

او با اشاره به انجام ۹۱ هزار و ۲۴۵ مأموریت شامل حوادث تصادفی، غیر تصادفی، مسمومیت‌ها و بیماری‌ها در مدت زمان یاد شده در استان، اضافه کرد: از این تعداد ۱۴ هزار و ۷۱۵ ماموریت مربوط به بیماری‌ها است.

مدیراورژانس پیش بیمارستانی و حوادث دانشگاه علوم پزشکی کردستان افزود: از مجموع ماموریت‌های انجام شده در سال جاری، چهار هزار و ۴۱۵ مورد مربوط به حوادث تصادفی و سایر موارد غیرتصادفی بوده است.

پیرا با بیان اینکه در مجموع در این مدت زمان پنج هزار و ۵۸۲ نفر مصدوم به بیمارستان‌ها اعزام شده اند، اظهار داشت: از تعداد ماموریت‌های انجام شده در این مدت ۳۸۴ مورد انواع مسمومیت‌ها و و ۱۰۶ مورد مربوط به اورژانس زنان بوده است.

او با اشاره به اینکه بخشی از تماس‌های تلفنی با این مراکز مزاحمت‌های تلفنی است، گفت: از این افراد درخواست می‌شود از این کار پرهیز کنند، چون با این مزاحمت‌ها ممکن است جان افراد نیازمند به درمان را به خطر بیندازند.

در حال حاضر ۳۶ پایگاه جاده ای،۲۲ پایگاه شهری و ۱ پایگاه هوایی در سطح استان فعال است.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.