محاکمه جمعی ده‌ها فلسطینی و اردنی که در عربستان زندانی هستند، از امروز یکشنبه آغاز می‌شود.

به گزارش  گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه خبری الواقع السعودی، منابع حقوقی و خانواده‌های زندانیان تایید کردند پس از تصمیم مقامات سعودی برای محاکمه جمعی زندانیان فلسطینی و اردنی در این کشور از روز یکشنبه تا پنجشنبه، محاکمه این افراد از امروز آغاز می‌شود.

این منابع پیش بینی کردند با توجه وجود نشانه‌هایی از همسویی و نزدیکی میان جنبش حماس و نظام سعودی، برخی از زندانیان فلسطینی و اردنی در جریان محاکمه که از امروز آغاز خواهد شد، آزاد شوند.

اسماعیل هنیه، رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس چهارشنبه گذشته در مصاحبه مطبوعاتی و در واکنش به انتشار برخی خبر‌ها درباره اینکه احکام زندانیان فلسطینی و اردنی در عربستان طی این هفته صادر خواهد شد، ابراز امیدواری کرد تصمیم دستگاه قضایی و اراده نظام پادشاهی سعودی در نهایت به بسته شدن پرونده زندانیان فلسطینی در این کشور و آزادی آنان منجر شد.

هنیه ابراز امیدواری کرد جلسات صدور احکام دستگاه قضایی سعودی در نهایت به آزادی همه زندانیان فلسطینی از جمله محمد الخضر از رهبران جنبش حماس منجر شود و از مقامات سعودی خواست تا زندانیان بازداشتی در این کشور را بر اساس مواضع تاریخی ریاض و خادم حرمین و شرفین (مسجدالحرام در مکه و مسجدالنّبی در مدینه) در حمایت از ملت فلسطین و حل عادلانه آرمان فلسطینی‌ها آزاد کند.

بیش از ۶۰ فلسطینی و اردنی مقیم عربستان از جمله محمد الخضری، نماینده سابق جنبش حماس در این کشور در فوریه ۲۰۱۹ به اتهام حمایت مالی از مقاومت فلسطین بازداشت و زندانی شدند، اتهامی که افراد بازداشت شده آن را به طور کلی تکذیب می‌کنند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار