لرزه گیر مکانیکی از مهمترین و شاخص‌ترین محصولات تولیدی گروه صنعتی لینکران است.

به گزارش  گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، لرزه گیر مکانیکی از مهمترین و شاخص ترین محصولات تولیدی گروه صنعتی لینکران است. که با تولید انبوه انواع لرزه گیر توانسته است گامی جدید در عرصه مهار لرزش های شدید تجهیزات و تأسیسات صنعتی برداشته است.

به طور کلی روزانه ممکن است با اتفاقات مختلفی روبرو شویم که ارتعاش و لرزش به وجود آمده از تجهیزات و دستگاه های اطراف ، از انواع آن است که بدون شک سروصدای ناشی از آن آرامش را از زندگی سلب می نماید.

در این بین مشاوران و مهندسین فنی اقدام به طراحی و ساخت وسیله ای برای مهار لرزش تأسیسات نمودند که آن را لرزه گیر می نامند.

خرید لرزه گیر مکانیکی با کیفیت

لرزه گیر

اکثر تجهیزات و تأسیسات مورد استفاده در هتل ها، بیمارستان ها، فرودگاه ها، آزمایشگاه ها و ... از موتورهای دوار که خود منبع ارتعاش هستند کمک میگیرند، به همین دلیل عدم مهار ارتعاشات به وجود آمده از این دستگاه ها ، علاوه بر پخش لرزش صوتی و مکانیکی به محیط اطراف ، سبب استهلاک زودرس و کاهش بازدهی دستگاه و افزایش هزینه تعمیرات می شود.

به ابزاری جهت مهار ارتعاش تأسیسات و کنترل لرزش های ناخواسته برآمده از دستگاه های مکانیکی مانند موتورها، پمپ ها، چیلرها، اسپیلت ها و ... لرزه گیر می گویند.

خرید لرزه گیر مکانیکی با کیفیت 

روش های کنترل لرزش توسط لرزه گیر

کنترل لرزش تأسیسات به دو روش کنترل فعال و کنترل غیرفعال تقسیم می شوند:

-         سیستم کنترل فعال سیستمی است که یک منبع خارجی، انرژی را به چند محرک سیستم کنترل می دهد. و محرک ها، نیروها را به سازه وارد می کنند. البته این نیروها ممکن است سبب مستهلک شدن انرِژی سازه نیز شوند.

-         سیستم کنترل غیرفعال نیز سیستمی است که سختی سازه را بدون نیاز به منبع انرژی خارجی برای بارگذاری در سیستم تغییر می دهد.

( انواع لرزه گیر مکانیکی نیز از نوع سیستم کنترل غیرفعال است. که فنر و همچنین مصالح لاستیکی به کار رفته در آن نیز لرزش زلزله را به کمترین حد ممکن می رساند. )

انواع لرزه گیر مکانیکی

این لرزه گیرها در فرکانس های پایین و بالا به کار می روند. برخی برای تجهیزات سبک و برخی دیگر برای تجهیزات سنگین مناسب هستند.

-         لرزه گیر فنری

-         لرزه گیر لاستیکی

لرزه گیر فنری

لرزه گیرهای فنری دارای دو نوع سختی افقی رو به پایین و سختی قائم رو به بالا هستند. سختی افقی پایین فنر سبب جلوگیری ازلرزش تجهیزات می گردد. و سختی قائم بالایی نیز جهت تحمل بار قائم ناشی از تجهیزات سنگین است.

همچنین میرایی فنر نیز سبب استهلاک انرژی لرزه ای می شود.

لازم به ذکر است لرزه گیر ها سبب زیاد شدن دوره تناوب لرزش تجهیزات می شوند و این تغییر باعث کاهش لرزش آنها می شود.

لرزه گیر فنری در سه نوع پلیت دار ، اسپرینگ هنگر . مهاردار به شکل تک فنره ، دوفنره و چهارفنره تولید می شوند.

در نمودار زیر مشاهده می کنید که هرچقدر دوره تناوب (محور افقی) زیاد شود. از شتاب لرزه ای (محور عمودی) کاسته می شود.

خرید لرزه گیر مکانیکی با کیفیت

لرزه گیر لاستیکی

لرزه گیر لاستیکی و پدهای لاستیکی علاوه بر جلوگیری از هدایت الکتریسیته و برق، سبب جذب لرزش های وارده به تجهیزات نیز می شود. از آنجا که وجود تجهیزات دینامیکی در خطوط لوله مانند پمپ ، فن ، ژنراتور و ... سبب لرزش ، سروصدا و استهلاک زودرس می شود. استفاده از لرزه گیرهای لاستیکی در شبکه های لوله کشی ضروری است.

همچنین لاستیک طبیعی به دلیل ماندگاری بالا، انعطاف پذیری، کم هزینه بودن، مقاومت در برابر دمای بالا و همچنین قابلیت استفاده در مجاورت فلزات  بسیار مهم هستند. 

لینکران تولیدکننده برتر انواع لرزه گیر مکانیکی

گروه صنعتی لینکران در مسیر تحقق رسالت‌های ملی با توکل بر خدا، باور توانایی‌ها و عزمی راسخ ، با پشتوانه تجربیات شرکت سازه پایدار الهیه به عنوان یکی از پیشگامان عرصه تأسیسات صنعتی و ساختمانی پا به این عرصه گذاشته است.

لینکران تولیدکننده مصالح نوین صنعت و ساختمان اعم از انواع  عایق الاستومری ، سیستم ساپورت تأسیسات ، بست لوله ، ساپورت سینی کابل ، فلنج کانال ، راد گالوانیزه ، انکربولت مکانیکی ، انکر شیمیایی ، سیستم آتش بند و دودبند و اتصالات انعطاف پذیر است.

ضمن این که این شرکت تولیدکننده برتر لرزه گیر مکانیکی در انواع لرزه گیر فنری پلیت دار، اسپرینگ هنگر(Spring Hanger)  و فنری مهاردار به شکل تک فنره، دوفنره و چهارفنره و همچنین لرزه گیر لاستیکی رابرهنگر ، سوراخ دار و مهاردار هستند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار