با راه اندازی سامانه مکان یاب در اورژانس ۱۱۵ شیراز، شهرستان‌های سروستان، کوار، سپیدان، زرقان، بیضاء و استهبان که تحت پوشش این مرکز هستند از این خدمت نوین بهره‌مند شدند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، محمدجواد مرادیان رییس مرکز حوادث و فوریت‌های پزشکی فارس از راه‌اندازی سامانه مکان یاب در اورژانس ۱۱۵ استان خبر داد و گفت: این خدمت نوین همزمان در اورژانس شیراز و ۱۱ شهر دیگر کشور به بهره برداری رسید.

او با بیان اینکه به کمک این سامانه زمان رسیدن نیرو‌های اورژانس به محل فرد درخواست کننده و یا مصدوم کاهش خواهد یافت، افزود: به محض تماس با ۱۱۵ از طریق موبایل و تلفن ثابت سامانه مکان یاب اورژانس بدون نیاز به اینترنت فعال شده و موقعیت مکانی فرد تماس گیرنده را شناسایی می‌کند.

مرادیان ادامه داد: در حال حاضر زمان رسیدن بر بالین بیمار توسط همکاران اورژانس در کلانشهر شیراز حدود ۱۲ دقیقه است که فعال شدن سامانه مکان یاب در کاهش این زمان موثر خواهد بود.

او افزود: با راه اندازی سامانه مکان یاب در اورژانس ۱۱۵ شیراز، شهرستان‌های سروستان، کوار، سپیدان، زرقان، بیضاء و استهبان که تحت پوشش این مرکز هستند نیز از این خدمت نوین بهره‌مند شدند.

رییس مرکز حوادث و فوریت‌های پزشکی فارس ابراز امیدواری کرد: سامانه مکان یاب در آینده نزدیک با هدف تسریع در ارائه خدمات فوریت‌های پزشکی به مصدومان در دیگر شهرستان‌های استان نیز راه اندازی شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار