حسینی درویشانی گفت: دستگاه ضدعفونی کننده هوشمند با توان داخلی و جوانان و نخبگان ایرانی به بومی سازی رسید و این دستکاه به اسپانیا صادر شده است.

سید محمد حسینی درویشانی مدیر عامل یک شرکت دانش بنیان در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه فناوری گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان،گفت:  دستگاه ضدعفونی کننده هوشمند دست، یکی از محصولاتی بوده که در حوضه‌های کنترل عفونت و ضد عفونی کننده دست ساخته شده است. این دستگاه باتوجه به نیازی که در حوزه کنترل عفونت در بیمارستان‌ها قبل از شروع پاندمی کرونا وجود داشت ساخته شد، زیرا یکی از دغدغه‌های بیمارستان‌ها ارزیابی بهداشت دست و در نهایت کنترل عفونتی است که از طریق دست‌های آلوده به بیمار‌ان منتقل می‌شود.

او افزود: ما دستگاهی ساخته‌ایم که به صورت اتوماتیک و هوشمند، بر پاشش محلول زد عفونی کننده بر دستان افراد نظارت می‌کند. این دستگاه ضدعفونی کننده در بیمارستان ها و مراکز عمومی که انتقال ویروس باعث بیمار شدن چندین نفر می‌شود، قابل استفاده است. 

حسینی درویشانی بیان کرد: دستگاه ضدعفونی کننده هوشمند از دو بخش تشکیل شده است. یک بخش، قسمت سخت افزاری و خود قطعات مکانیکی و الکتریکی دستگاه است و  بخش دوم قسمت نرم افزاری است و زمانی که افراد به این دستگاه ها نزدیک می‌شوند، آنها را شناسایی و تعداد دفعات ضدعفونی محاسبه می‌کند و بعد از اینکه دستگاه اطلاعات را جمع آوری کرد، آنها را از طریق wifi به داشبوردی که در این دستگاه وجود دارد ارسال می‌کند.

مدیر عامل یک شرکت دانش بنیان با اشاره به ویژگی های دستگاه ضدعفونی کننده هوشمند گفت: ویژگی‌هایی که این دستگاه دارد ارزیابی فردی و جمعی بهداشت دست در هر بخش است و قابلیت گزارش گیری و تحلیل داده‌ها با استفاده از هوش مصنوعی و بی سیم اوجود دارد و با پشتیبان آنلاین می‌توان دستگاه‌ را پشتیبانی و تعمیر کرد. این دستگاه برای استفاده در بیمارستان‌های کشور اسپانیا و عراق فرستاده شده است.


بیشتربخوانید


 

انتهای پیام/   

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار