برداشت انجیر از ۲۴ هزار هکتار انجیرستان های بارور شهرستان استهبان آغاز شد که پیش‌بینی می‌شود ۱۰ هزار و ۵۰۰ تن انجیر از انجیرستان های استهبان برداشت شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، مهدی اعیان منش مدیر جهاد کشاورزی شهرستان استهبان گفت: انجیر تازه خوری در استهبان از اواخر تیرماه برداشت می شود اما به دلیل شرایط خاص نگهداری به ندرت انجام می شود و  باغداران انجیر را به صورت خشک شده برداشت می کنند که قابلیت ماندگاری بالایی دارد و تا چندین ماه با کیفیت بالا می توان نگهداری کرد.

او بیان کرد: ۸۰ درصد انجیر استهبان به کشورهای حاشیه خلیج فارس، ویتنام، هنگ کنگ، چین و روسیه صادر و مابقی در داخل مصرف می شود.

اعیان منش تصریح کرد: ۱۸ کارگاه فرآوری و بسته بندی انجیر در استهبان به صورت فعال مشغول به فعالیت هستند که برای ۲ هزار نفر به صورت مستقیم و چهار هزار نفر به طور غیر مستقیم ایجاد اشتغال می شود که محصولات انجیر بسته بندی شده شامل کلوچه، شربت، مسقطی،  مارمالاد و پودر معجون انجیر است که به بازار عرضه می شود.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان استهبان در خصوص کاهش برداشت محصول انجیر امسال ادامه داد: از آن جایی که انجیرستان های استهبان دیم است و تنها از طریق نزولات آسمانی آبیاری می شود و  امسال با توجه به  سرمازدگی در فصل بهار،  بارندگی کمتر از حد نرمال و گرمای بی سابقه هوا در اوایل تابستان باعث شد با  کاهش ۵۰ درصدی برداشت محصول مواجه شویم.

او افزود: دستورالعمل مبارزه با خشکسالی در فروردین ماه تدوین و در اختیار باغداران قرار گرفت که باید موارد مطرح شده در دستورالعمل را در باغ های خود پیاده سازی کنند تا درختان انجیر از آسیب خشکسالی بیشتر در امان باشند.

اعیان منش اضافه کرد: انجیر استهبان از بهترین انواع انجیر خشک در دنیا محسوب می‌شود که از لحاظ طعم و خاصیت شناخته شده است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان استهبان اظهار کرد: سطح انجیرستان های استهبان به همراه درختان غیر بارور  ۲۶ هزار  هکتار است و برداشت انجیر در استهبان تا اواسط مهرماه ادامه دارد.

استهبان در شرق استان فارس واقع شده و فاصله آن با شیراز حدود ۱۶۰ کیلومتر است.

انتهای پیام/ت

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار