سخنگوی صنعت برق کشور در خصوص نیروگاه های پشت بامی گفت: اگر مردم به شرکت های توزیع منطقه خود مراجعه کنند و درخواست نصب نیروگاه پشت بامی بدهند به راحتی فرایند کار برای آن ها انجام می شود.

مصطفی رجبی مشهدی سخنگوی صنعت برق کشور در گفت‌وگو با  خبرنگار اقتصاد و انرژی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، در خصوص نیروگاه های پشت بامی گفت: در حال حاضر ۷۰ مگاوات از ۹۰۰ مگاوات به این بخش اختصاص یافته است.

او ادامه داد: در حال حاضر اگر مردم به شرکت های توزیع منطقه خود مراجعه کنند و درخواست نصب نیروگاه فتوولتائیک را بدهند به راحتی فرایند کار برای آن ها انجام می شود و کار بسیار ساده بوده است، در حال حاضر استقبال در این حوزه روز به روز در حال افزایش است.

سخنگوی صنعت برق کشور در خصوص نصب پنل خورشیدی  تصریح کرد: این تجهیزات متصل به شبکه هستند؛ یعنی بدون باتری به شبکه وصل می‌شوند و برق تولیدی خود را وارد شبکه می‌کنند و نیازی به ذخیره نیست در مکان‌هایی که بخواهند می‌توانند سیستم باتری نصب کنند اما اصولا به صورت آنلاین متصل به شبکه هستند.

رجبی مشهدی در پایان گفت: نصب پنج کیلووات ساعت انرژی خورشیدی حدود ۷۵ میلیون تومان تمام می‌شود و این برای سرمایه گذاری عدد بزرگی نیست و کل این مبلغ در طول دو تا سه سال باز می‌گردد، از آنجایی که قرارداد ۲۰ ساله منعقد می‌شود تا ۱۷ سال درآمد ثابت برای سرمایه گذار وجود دارد که نسبت به تورم این مبلغ نیز افزایش می‌یابد، علاوه بر این میزان قطعی‌های برق آن منطقه نیز به شدت کاهش می یابد.  

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار