بیش‌از پنج هزار آزمایش تشخیصی در دامپزشکی سیستان و بلوچستان انجام شد

مسئول آزمایشگاه مرکزی اداره کل دامپزشکی سیستان و بلوچستان گفت: بیش‌از پنج هزار آزمایش تشخیصی به منظور کنترل کیفیت فرآورده‌های خام دامی و تضمین سلامت جمعیت‌های دامی از ابتدای امسال تاکنون در بخش دامپزشکی استان انجام شده است.

روح الله زینلی مسئول آزمایشگاه مرکزی اداره کل دامپزشکی سیستان و بلوچستان در گفت وگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ، گفت: پیشگیری از شیوع و درمان موثر بیماری ها نیازمند تشخیص صحیح و به موقع بیماری است و این نکته در خصوص بیماری‌های واگیر و خطرناک از اهمیت بیشتری برخوردار است که با تشخیص صحیح و به موقع می‌توان از گسترش بیماری و خسارت‌های سنگین ناشی از آن پیشگیری کرد.

وی گفت: از ابتدای امسال  تاکنون با هدف رصد و پایش بیماری‌های دامی و مشترک بین انسان و دام و همچنین تضمین کیفیت فرآورده‌های خام دامی بیش‌از پنج هزار مورد آزمایش تشخیصی و کنترل کیفی در آزمایشگاه‌های دامپزشکی بخش دولتی در سطح استان سیستان و بلوچستان انجام شده است.

مسئول آزمایشگاه مرکزی اداره‌کل دامپزشکی سیستان و بلوچستان افزود: دامداران و روستاییان باید توجه کنند در صورت مشاهده اولین علائم بیماری در دام با مراجعه به مراکز درمانی و ادارات دامپزشکی و انجام اقدامات اولیه از جمله نمونه برداری و آزمایش، بهتر می توانند بیماری دام خود را تشخیص داده و درمان و از خسارات ناشی از آن نیز پیشگیری کنند.

وی بیان کرد: با توجه به اینکه بسیاری از بیماری‌های واگیر دامی قابل انتقال به انسان است انجام آزمایشات تشخیصی در جمعیت‌های دامی و همچنین در روند تولید فرآورده‌های خام دامی از انتقال بیماری‌های مشترک بین انسان و دام به جمعیت انسانی پیشگیری خواهد کرد و می تواند عرضه فرآورده‌های خام دامی بهداشتی و سالم در جامعه را تضمین کند.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار