مقامات سوری امیدوارند با اجرای توافق درعا، اوضاع بسیاری از مناطق جنوبی که به سبب حملات عناصر مسلح در شرایط وخیمی به سر می‌برند بهبود پیدا کند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از العالم، مقامات سوری امیدوارند با اجرای توافق درعا، اوضاع بسیاری از مناطق که به سبب حملات عناصر مسلح در شرایط وخیمی به سر می‌برند بهبود پیدا کند، بر همین اساس به عناصر مسلح مخالف آشتی بر اساس این طرح اجازه دادند درعا البلد را ترک کنند.

منابع مسئول در استان درعا جنوب سوریه اعلام کردند کمیته امنیتی این استان با خروج عناصر مسلح مخالف طرح آشتی از درعا البلد موافقت کرد.

این در حالی است که درعا دو روز پس از درگیری‌ها بین ارتش سوریه و عناصر مسلح مخالف طرح آشتی، در التهاب به سر می‌برد.

در این خصوص، مروان شربک، استاندار درعا هنگام بازدید از مراکز اسکان صد‌ها خانواده مهاجر از درعا البلد اعلام و و تاکید کرد توافق درعا باعث بهبود اوضاع بدون اجرای عملیات نظامی خواهد شد.

هلال احمر سوریه نیز تاکید کرد همه خدمات انسانی مورد نیاز را در اختیار آوارگان درعا البلد قرار می‌دهد.

احمد مسالمه، رئیس هلال احمر در درعا اعلام کرد: همه خدمات انسانی، درمانی و دیگر کمک‌های مورد نیاز را در اختیار این افراد قرار می‌دهیم. در میان آن‌ها برخی افراد معلول و همچنین افراد مسن و سالخورده نیز وجود دارد که برای آن‌ها هم تدابیر و برنامه‌های خاصی داریم. این کار‌ها وظیفه ماست تا این مشکلات هر چه سریع‌تر حل و فصل شود.

در همین حال، یگان‌های ارتش سوریه در حومه درعا مستقر شده و برخی مواضع را نیز برای مقابله با هرگونه هجوم احتمالی تقویت کرده اند.

بر اساس توافق در درعا البلد قرار شده است گروه‌های مسلح سلاح‌های سبک و نیمه سنگین خود را تحویل دهند و ارتش سوریه پست‌هایی در داخل درعا البلد ایجاد و راهی را به سوری مرکز شهر باز کند.

با این که ارتش سوریه مهلت کافی به افراد مسلح جهت تامین همه خواسته‌های دولت سوریه داده است، اما برخی عناصر مسلح همچنان به حملات خود علیه افراد غیرنظامی در درعا ادامه می‌دهند که طی آن دو نفر از جمله یک کودک به ضرب گلوله عناصر تروریستی و حملات آن‌ها به منازل مردم و بیمارستان‌ها و مراکز درمانی شهید شدند.

منابع محلی اعلام کردند افراد مسلح فقط بخش اندکی از تسلیحات خود را تحویل داده اند. افراد مسلح همچنین یک موضع در حال ساخت ارتش سوریه را هدف حمله قرار دادند که بر اثر آن تعدادی از نیرو‌های ارتش زخمی شدند و ارتش برای جلوگیری از وخیم‌تر شدن اوضاع امنیتی شهر ناچار شد به عوامل این حملات پاسخ دهد.

دولت سوریه امیدوار است توافق درعا به بهبود اوضاع بسیاری از مناطق سوریه که به سبب اقدامات عناصر و گروه‌های تروریستی و سیطره بر این مناطق در شرایط وخیمی به سر می‌برند، کمک کند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار