غفاری گفت: جهت‌گیری فعالیت‌ها در جشنواره ملی هنر‌های دیجیتال مبتنی بر این است که از آسیب‌های اقتصادی، اجتماعی و اختلالات اجتماعی پیشگیری شود.

به گزارش خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، غلامرضا غفاری، معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در آئین اختتامیه سومین جشنواره ملی هنر‌های دیجیتال که صبح امروز در وزارت علوم برگزار شد، اظهار کرد: از سه سال گذشته این جشنواره به صورت منظم در سه دوره در دانشگاه هنر تهران، تبریز و دامغان به همت اعضای هیئت علمی و تمامی عوامل برگزار شد.

او افزود: با یک نگاه به دستاورد‌های سه دوره جشنواره به این نتیجه می‌رسیم که با تجارب و دانش حاصل شده، شاهد رشد و ارتقای دانش در حوزه علوم نوین در هر دوره نسبت به دوره قبل از آن هستیم.

غفاری تصریح کرد: همه می‌دانیم که اساسا استفاده از زبان هنر و جلوه‌های هنری و به ویژه در بستر شیوه‌های نوینی که حاصل تحولاتی که در فضای دیجیتال و در فضای مجازی است، شرایط بسیار خوبی را برای فعالیت در عرصه‌های مختلف فرهنگی و اجتماعی فراهم کرده است.

معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم ادامه داد: وقتی بستر مجازی در قالب یک نگاه عالمانه از جانب متخصصان حوزه هنر و استفاده کنندگان فضای الکترونیکی مورد توجه قرار می‌گیرد، طبعا ارزش افزوده جدیدی را فراهم می‌سازد و به تعبیری دیگر فرصت‌های تازه تری را در اختیار مجموعه قرار می‌دهد.

غفاری اضافه کرد: از فرصت‌های این جشنواره می‌توان به چندگانه بودن آن‌ها اشاره کرد که از یک طرف توانسته فرصتی را فراهم کند که ما در حوزه علوم و دانش چند رشته‌ای و بین رشته‌ای شاهد دستاورد‌های تازه‌ای باشیم که این امر بسیار مبارک و اثرگذار به ویژه در عرصه تحولات علم و دانش است.

معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم گفت: ما در چارچوب و قالب این جشنواره توانسته ایم آنچه را که در عرصه دانش و علم می‌گذرد را به عرصه سیاست یا خط و مش به سیاست‌گذاری نزدیک کنیم.

غفاری افزود: جهت گیری فعالیت و تلاشی که صورت گرفته مبتنی بر این است که ما به دستاورد‌ها، رویه‌ها و سیاست‌هایی دست پیدا کنیم که بتوانیم تنظیمات بهتر و بیشتر را در راستای پیشگیری از آسیب‌های اقتصادی، اجتماعی و اختلالاتی که با نظم اجتماعی اختصاص ندارند را انجام دهیم؛ بنابراین جهت گیری حوزه در عرصه سیاست گذاری از دستاورد دیگر این جشنواره هاست.

او افزود: تلاش‌های صورت گرفته در سویه‌های مختلف جشنواره‌های فرهنگی، پنجره‌های تازه‌ای را برای عالمان حوزه سیاست‌گذاری باز کرده که دستاورد مهمی بوده است. تلاش حوزه علم و نهاددانشگاه بر این است که قرابت، همگرایی و تعامل را در چارچوب و قالب دانشگاه اجتماعی روزانه بیش از گذشته تقویت شود تا به دستاورد‌های تازه تری برسد.

معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم بیان کرد: وقتی که وارد حوزه و بحث آسیب‌های اجتماعی و مسائل اجتماعی می‌شویم طبیعتا می‌دانیم که آسیب و مسئله اجتماعی در محل کنشگران اجتماعی حضور دارد، به عبارتی دیگر در جایی که بازیگری اجتماعی بیشتری وجود دارد در آن جا با نمود‌های اجتماعی مواجه می‌شویم که بخشی از آن‌ها را باید در عرصه و حوزه مسائل اجتماعی و آسیب‌های اجتماعی تعریف کنیم.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار