وزیر امور خارجه کوبا اعلام کرد تحریم پلیس انقلاب ملی و دو مقام ارشد این نهاد از سوی آمریکا، توجیه محاصره اقتصادی ظالمانه واشنگتن علیه هاوانا است.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از اسپوتنیک، وزیر امور خارجه کوبا اعلام کرد تحریم های جدید واشنگتن علیه پلیس کوبا و دو مقام ارشد این نهاد راهی برای توجیه ادامه محاصره اقتصادی کوبا است.

 رونو رودریگز پاریلا، وزیر امور خارجه کوبا در صفحه توییتر خود نوشت: من قاطعانه قرار دادن نام پلیس انقلاب ملی و دو مقام ارشد این نهاد را در فهرست تحریم‌های نامشروع آمریکا رد می‌کنم. این اقدامات خودسرانه، همراه با اطلاعات غلط، برای توجیه محاصره اقتصادی غیر انسانی علیه کوبا استفاده می شود.

خزانه داری آمریکا در آخرین دور تحریم ها علیه کوبا و با مداخله جویی در امور داخلی این کشور، پلیس انقلاب ملی کوبا ، رئیس و معاون آن  را تحریم کرد.

 جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا نیز در دیدار با جمعی از شهروندان کوبایی‌تبار در کاخ سفید مدعی شد که واشنگتن به اعمال تحریم ها علیه افراد در کوبا به اتهام سوء استفاده از مقامشان ادامه خواهد داد.

پیشتر نیز وزیر خارجه کوبا در کنفرانسی خبری اعلام کرد: تحریم‌های «بی اساس و دروغین» آمریکا را علیه کوبا محکوم می‌کنم و از دولت این کشور می‌خواهم نسبت به «سرکوب روزانه و خشونت سیاسی» در کشور خود نیز همین نگرش را داشته باشد.

از سویی دیگر، بیش از ۴۰۰ نفر از کشور‌های مختلف جهان به «جو بایدن» رئیس جمهور آمریکا نامه‌ای نوشتند و خواستار آن شدند که تحریم‌های آمریکا علیه کوبا را لغو کرده و به جنگ سرد با این کشور پایان دهد.

آمریکا ۶۰ سال است که تحریم‌های اقتصادی سختی را علیه کوبا اعمال کرده است. اوایل تیرماه ۱۸۴ کشور مجمع عمومی سازمان ملل متحد با اکثریت آرا به رفع محاصره اقتصادی کوبا ازسوی آمریکا رأی دادند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار