وزیر خارجه کوبا تحریم‌های اخیر آمریکا علیه وزیر دفاع این کشور را بی اساس خواند و از واشنگتن خواست به سرکوب و خشونت پلیس در خاک خود مشغول باشد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری فرانسه، کوبا تحریم‌هایی را که آمریکا روز پنجشنبه علیه وزیر دفاع این کشور اعمال کرد، بی اساس خواند و از واشنگتن خواست به مسئله سرکوب و خشونت پلیس در خاک خود مشغول باشد.

 برونو رودریگز، وزیر خارجه کوبا در کنفرانسی خبری اعلام کرد: تحریم‌های "بی اساس و افترا گرا" آمریکا را علیه کوبا محکوم می‌کنم و از دولت این کشور می‌خواهم نسبت به "سرکوب روزانه و خشونت سیاسی" در سرزمین خود همین نگرش را داشته باشد.

او افزود: آمریکا "به علت اقدامات سرکوبگر روزانه و خشونت‌های پلیسی که در سال ۲۰۲۰ جان ۱۲۰۱ نفر را در این کشور گرفت، باید قانون جامع ماگنیتسکی را در مورد خود نیز به اجرا گذارد".

رئیس دستگاه دیپلماسی کوبا در پایان اظهارات خود افزود: تحریم‌های بی اساس و اهانت آمیز دولت آمریکا را علیه آلوارو لوپز می‌یِرا، وزیر دفاع کوبا و یگان ویژه ملی محکوم می‌کنم.

خزانه‌داری آمریکا با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد که دفتر کنترل دارایی‌های خارجی وزارت خزانه‌داری آمریکا (OFAC) وزیر دفاع و این نهاد کوبایی را طبق دستورالعمل اجرأیی ۱۳۸۱۸ تحریم می‌کند. این قانون مسئولیت حقوق بشر مگنیتسکی را اجرا می‌کند و با ناقضان حقوق بشر مقابله می‌کند.

آمریکا ۶۰ سال است که تحریم‌های اقتصادی سختی را علیه کوبا اعمال کرده است. اوایل تیرماه ۱۸۴ کشور مجمع عمومی سازمان ملل متحد با اکثریت آرا به رفع محاصره اقتصادی کوبا ازسوی آمریکا رأی دادند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار