بیش از ۴۰۰ نفر از سرتاسر جهان به رئیس جمهور آمریکا نامه‌ای نوشتند و خواستار پایان دادن به تحریم‌های کوبا شدند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از گلوبال تایمز، بیش از ۴۰۰ نفر از کشور‌های مختلف جهان به «جو بایدن» رئیس جمهور آمریکا نامه‌ای نوشتند و خواستار آن شدند که تحریم‌های آمریکا علیه کوبا را لغو کرده و به جنگ سرد با این کشور پایان دهد.

در بخشی از این نامه که از سوی سفارت کوبا در چین برای گلوبال تایمز ارسال شده، آمده است: «هیچ دلیلی برای حفظ جنگ سرد با کوبا وجود ندارد. این سیاست‌ها کوبا را در عوض یک کشور همسایه، به دشمنی وجودی تبدیل کند. ما از شما می‌خواهیم به جای راهی که دونالد ترامپ برای لغو سیاست‌های باراک اوباما در پیش گرفت، به جلو حرکت کنید و راه گشایش را از سر گیرید و روند لغو تحریم را آغاز کنید. خاتمه دادن به کمبود غذا و دارو در کوبا باید در اولویت باشد.»

همچنین این سفارت اعلام کرد که عنوان این نامه «بگذارید کوبا زنده بماند» است و از سوی بیش از ۴۰۰ سیاستمدار، روشنفکر، دانشمند، عالم دینی، هنرمند، و فعال در سرتاسر جهان امضا شده است و آن‌ها از بایدن خواستند هرچه سریعتر به تحریم‌ها علیه کوبا پایان دهد.

بایدن پیشتر گفته بود: «ما همراه مردم کوبا هستیم.»

اکنون امضا کنندگان این نامه نوشتند: «اگر بایدن واقعا می‌خواهد به این حرف عمل کند، باید هرچه سریعتر دستوری اجرایی را امضا و تمام تحریم‌های ترامپ را لغو کند.»

در حال حاضر به دلیل شیوع ویروس کووید-۱۹ و تحریم‌های آمریکا، کوبا در شرایط سختی قرار دارد. پیشتر سفیر کوبا در چین در مصاحبه با گلوبال تایمز گفت: «کوبا در تهیه تجهیزات اساسی برای مردم و مقابله با شیوع کرونا با مشکلات بسیاری دست و پنجه نرم می‌کند.»

این در حالیست که به تازگی خزانه‌داری آمریکا با انتشار بیانیه‌ای از اعمال تحریم‌هایی علیه یک نهاد و یک شخص کوبایی به بهانه اعتراضات اخیر خبر داد.

«جو بایدن» رئیس‌جمهور آمریکا، پس از اعلام این خبر ازسوی خزانه داری آمریکا به آن واکنش داد، از آن حمایت کرده و گفت: «تحریم‌های کوبا تازه آغاز کار است.»

آمریکا ۶۰ سال است که تحریم‌های اقتصادی سختی را علیه کوبا اعمال کرده است. اوایل تیرماه ۱۸۴ کشور مجمع عمومی سازمان ملل متحد با اکثریت آرا به رفع محاصره اقتصادی کوبا ازسوی آمریکا رأی دادند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار