۷۰ میلیارد تومان اعتبار برای ادامه ساخت سد هراز جذب شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ،داودیان معاون طرح و توسعه شرکت آب منطقه‌ای مازندران با اشاره به جذب هفتاد میلیارد تومان برای ادامه ساخت سد هراز، گفت: علاوه بر ۴۰ میلیارد جذب شده در اواخر سال گذشته، ۳۰ میلیارد تومان دیگر برای ادامه احداث سد هراز جذب شد.

او افزود: خوشبختانه توانستیم از سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور مجوز ماده ۵۶ را اخذ کرده که با بهره گیری از این ماده می‌توانیم برای ادامه ساخت سد، پل و جاده جایگزین از سرمایه گذاران وام دریافت کنیم.

داودیان گفت:علاوه بر این اعتبارات جذب شده بدنبال مدل دیگری برای جذب اعتبار هستیم و آن هم مشارکت مردمی است که مردم جهت دریافت اشتراک بهره برداری از آب، هزینه آن را در این زمان برای ساخت سد پرداخت کرده تا هرچه زودتر از موهبت و مزایای این سد بهره‌مند شوند.

او افزود: ۳۸۰ میلیارد تومان تاکنون برای ساخت سد هزینه شده و برای باقیمانده کار بیش از ۱۰۰۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز است.

معاون طرح و توسعه شرکت آب منطقه‌ای مازندران با اشاره به تحت پوشش قرار گرفتن بیش از ۱۰۰ هزار هکتار از اراضی کشاورزی پس از احداث این سد، گفت: سد هراز علاوه بر تامین آب شرب شهرستان‌های آمل، نور، محمود آباد و روستا‌های مسیر می‌تواند ۲۵ مگاوات برق بوسیله احداث نیروگاه‌های برقابی تولید کند.
انتهای پیام/س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار