معاون امور داوطلبان جمعیت هلال احمر کردستان گفت: داوطلبان این جمعیت در طرح نذر آب که ویژه تامین آب سالم برای مناطق محروم کشور است، مشارکت می‌کنند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج، جبار رحمانی معاون امور داوطلبان جمعیت هلال احمر کردستان اظهار داشت: در راستای خدمت رسانی به هموطنانمان در استان سیستان و بلوچستان به زودی طرح آب رسانی به یکی از روستا‌های محروم شهرستان "سیب و سوران" این استان توسط داوطلبان جمعیت هلال احمر کردستان صورت می‌گیرد.

او افزود: هفته آینده اولین تیم ارزیابی میدانی هلال احمر استان به شرق کشور اعزام شده و تا نیمه شهریورماه عملیات آب رسانی به این روستا‌ها به مرحله اجرا در خواهد آمد.

معاون امور داوطلبان جمعیت هلال احمر کردستان اضافه کرد: این طرح در قالب طرح نذر آب ویژه سازمان داوطلبان جمعیت هلال احمر طراحی شده و در اجرای آن از کمک خیرین استان نیز استفاده می‌شود.

رحمانی یادآور شد: علاوه بر طرح آب رسانی به روستا‌های سیستان و بلوچستان، طرح کاروان سلامت که در خصوص ارایه خدمات سلامت و پزشکی است نیز در این مناطق توسط جمعیت هلال احمر استان انجام می‌شود.

او گفت: امسال چهارمین سالی است که طرح نذر آب در کشور برگزار می‌شود که امسال آبرسانی به روستا‌های سیستان و بلوچستان، هرمزگان، جنوب کرمان و خراسان جنوبی مورد هدف این طرح قرار گرفته است.

«طرح نذر آب» از چهار سال پیش و به دنبال بحران خشکسالی در استان‌های جنوب و جنوب شرقی کشور، با هدف تامین آب شرب مناطق محروم با کمک مردم و به همت جمعیت هلال احمر اجرا شده است. در این طرح، علاوه بر آبرسانی به شهر‌های درگیر با خشکسالی، اموری از جمله حضور داوطلبانه پزشکان و ویزیت رایگان مردم، توزیع بسته‌های معیشتی و ... نیز انجام می‌شود.

در حال حاضر حدود یک هزار امدادگر و نجاتگر سازماندهی شده در استان کردستان مشغول به فعالیت هستند و در حوزه جوانان و داوطلبان نیز ۱۰ هزار نفر فعالیت دارند.

۲۳ پایگاه امداد و نجات ثابت و سیار در سطح استان کردستان فعال است که از این تعداد ۱۳ پایگاه ثابت در محور‌های مواصلاتی و ۱۰ پایگاه پشتیبانی سیار در سطح شهرستان‌ها مستقر و آماده خدمات رسانی به حادثه دیدگان هستند.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.