نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمان و استاندار در پیام مشترکی، عید سعید غدیرخم را به مردم متدین و ولایتمدار استان کرمان تبریک گفتند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، حجت الاسلام والمسلمین حسن علیدادی سلیمانی نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمان و علی زینی وند استاندار کرمان به مناسبت عید سعید غدیرخم پیام مشترکی صادر کردند.

متن این پیام به شرح زیر است:

بسم الله الرحمن الرحیم

"الیوم أکملت لکم دینکم و أتممت علیکم نعمتی و رضیت لکم الاسلام دیناً"

عید غدیرخم به‌عنوان مهم‌ترین عید مسلمانان و عید اکبر، کامل‌کننده رسالت رسول خدا (ص)، تجلی و استمرار مکتب وحی و روز اکمال دین است.

واقعه تاریخی غدیرخم نشان‌دهنده ضرورت و عظمت ولایت است و خطبه غدیر، خطبه‌ای سراسر نور است که پیام صلح، انسان دوستی، مودت و عدالت را به گوش جهانیان می‌رساند و صرفاً به رسالت ویژه امیرالمؤمنین (ع) نمی‌پردازد بلکه سند اثبات امامت و ولایت اهل‌بیت (ع) است.

واقعه غدیر از موضوعات مهم جامعه اسلامی و یک تفکر است و باید آن را با محتوای کامل خود درک کرده و به گفتمان حاکم تبدیل کرد و این فرهنگ باعظمت را کامل به نسل‌های بعد منتقل کرد.

بدون شک ترویج و بزرگداشت واقعه غدیر می‌تواند بین مسلمانان اتحاد و همدلی ایجاد کند و این امر مستلزم این است که واقعه غدیر خم در ابعاد بین‌المللی برای مردم جهان به درستی تبیین و معرفی شود. این عید سعید، پیمان مستحکم نبوت و امامت و امید و شادی مسلمانان و نشانه استقامت در حفظ اسلام و نجات بشریت است و ما در استان کرمان، پایتخت مقاومت مسئولیتی مضاعف در تبیین واقعه غدیر و تقویت گفتمان ولایی و اهل‌بیت (ع) داریم.

اینجانبان فرا رسیدن عید سعید غدیر خم، روز بیعت و میثاق را به تمامی شیعیان و پیروان ولایت وامامت بویژه مردم متدین و ولایتمدار استان کرمان تبریک و تهنیت عرض نموده و از درگاه خداوند بزرگ برای همگان پویش در راه ائمّۀ اطهار و توفیق بهره مندی از زلال جوشان غدیر را مسئلت داریم.

انتهای پیام/ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار