محمودرضا شیرازی از تخریب و دیوارکشی صد و یازده ملک آسیب دیده و ترک شده پس از جنگ تحمیلی در آبادان خبر داد.

محمودرضا شیرازی، شهردار آبادان در گفت و گو با خبرنگارگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از آبادان،گفت: شناسایی سیصد و هشتاد ملک مخروبه و آسیب دیده از جنگ تحمیلی در سال های ۹۰ تا ۹۴ در شهرستان صورت گرفت و پس از اقدامات قضایی و اخذ مجوز صد و یازده  ملک تخریب و حصارکشی شد.

او افزود: شناسایی ملک های آسیب دیده با اطلاع رسانی در سطح شهر به منظور یافتن صاحبان آن ها صورت گرفت و در حال حاضر تخریب دویست و پنجاه ملک باقی مانده در دستور کار شهرداری آبادان است و ناتوانی این اداره در تمرکز روی این موضوع حاشیه هایی بود که بخشی از آن توسط شورای شهر برای شهرداری ایجاد شد.

شیرازی تخریب این املاک را بر اساس قوانین شهرداری  برای این اداره مجاز دانست که می تواند مجوز قضایی را برای تخریب و حصارکشی زمین های و املاک مخروبه و آسیب دیده ای که به حال خود در سطح شهر رها شدند دریافت کند و درصورت مراجعه مالک با ۱۵ درصد جریمه، هزینه دیوار کشی را از او دریافت کنند.

او یکی از اقدامات مهم این اداره را دریافت مجوز برای دیوارکشی و ایجاد مانع برای توقف روند نخاله ریزی در یک قطعه زمین دویست و پنجاه هکتاری خواند که افرادی با تخلیه نخاله در آن افزون بر ایجاد چهره ی نازیبا در شهر، بهداشت عمومی آن منطقه را نیز دچار مشکل کرده بودند.

شیرازی ادامه داد: در منطقه های یک و سه آبادان نیز قطعات املاک فرسوده ای بوده که در ۲۰ تا ۲۵ قطعه از آن ها تخریب و دیوار کشی شده است.

شهردار آبادان با بیان پرهزینه بودن دیوارکشی به دلیل افزایش قیمت مصالح ساختمانی و سیمان، از اخطار و تشکیل پرونده قضایی برای برخی ساختمان های فرسوده و قدیمی هم اشاره کرد که در اختیار تعدادی از اداره ها هستند .

انتهای پیام/ ا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.