بسته خبری «شهرنوشت» حاوی مهمترین اخبار تحولات و اقدامات مناطق ۲۲ گانه شهرداری منتشر شد.

به گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، در طول هفته، تغییرات و تحولاتی در مناطق ۲۲ گانه تهران رخ می دهد که تلاش می کنیم هر هفته با انتشار این اخبار در بسته خبری «شهرنوشت» شما را در جریان این تحولات قرار دهیم.

 اجرای طرح پاکسازی جنگل کارا در منطقه ۲

جعفر میرزایی، سرپرست معاونت خدمات شهری و محیط زیست شهرداری منطقه ۲ تهران گفت: به منظور حفاظت از حریم باغات درکه، طرح پاکسازی جنگل کارا انجام شد. حفاظت از باغات حریم منطقه و جلوگیری از تخریب محیط زیست از رویکرد و اهداف مدیریت شهری منطقه است، بر همین اساس شهرداری منطقه دو، طرح پاکسازی جنگل کارا را دردستور کار قرار داد.

وی افزود: جنگل کارا در مسیر دره درکه قرار دارد و کوهنوردانی که در مسیر به سمت پلنگ‌چال کوهپیمایی می‌کنند احساس پیاده روی در یک جنگل در مقیاس کوچک را در این مکان تجربه می‌کنند.

رویداد مشارکتی همسایه هم در محله ایوانک عملیاتی شد

از احداث بیمارستان دولتی تامناسب سازی خیابان ها برای معلولین
حسن صفات، شهردار منطقه دو در مراسم رویداد مشارکت همسایه که با حضور مدیران شهری و ساکنان محله ایوانک برگزار شد گفت: رویداد همسایه هم با هدف ایجاد رفتار پایدار و جلب مشارکت شهروندان در محلات به عنوان یکی از فعالیت‌های فرهنگی و آموزشی در دستور کار مدیریت شهری قرار گرفته است.

وی تصریح کرد: حفظ محیط زیست و مدیریت پسماند یکی از معضلات مهم ملی و شهری است که تنها با مشارکت فعال شهروندان قابل بهره‌برداری است و این مساله نیازمند برنامه‌ریزی در حوزه فرهنگی و آموزشی است.

استقرار ضربتی پایگاه مکانیزه واکسن کرونا در منطقه ۳

احمد تواهن به ضرورت همکاری مشترک شهرداری و مرکز بهداشت شمال تهران برای واکسیناسیون شهروندان این منطقه برعلیه ویروس کرونا اشاره کرد و افزود: این روند به صورت منظم تا پیش از کمبود واکسن در پایگاه‌های تعیین شده در حال اجرا بود، اما به دلیل تعویق در دریافت مرحله دوم واکسن با ازدحام مراجعه کنندگان در سطح مراکز و معابر شهری مواجه شدیم.

شهردار منطقه ۳ به منظور رفع این معضل دستور استقرار ضربتی پایگاه مکانیزه واکسن کرونا با استفاده از ظرفیت‌های موجود منطقه را صادر کرد و گفت: محل تعیین شده باید دارای شاخصه‌ها و ویژگی‌های مورد نظر مسئولان بهداشت بوده و جذابیت و کشش لازم برای مراجعه شهروندان را داشته باشد.

تهیه سند توسعه محلات

از احداث بیمارستان دولتی تامناسب سازی خیابان ها برای معلولین
سند توسعه محلات ۱۲ گانه منطقه ۳ تهران با تاکید بر محله محوری، ظرفیت سنجی و نیازسنجی مورد توجه قرار گرفته است که مسیح الهی، سرپرست معاونت برنامه ریزی و سرمایه انسانی گفت: تدوین سند با تاکید بر روند کاری مورد تاکید مدیریت شهری درباره تدوین برنامه توسعه محلات انجام شده است.

معاون شهردار منطقه ۳ افزود: با توجه به رویکرد محله محوری مدیریت شهری، تدوین برنامه‌های توسعه شهری در تمامی محلات شهر تهران با تاکید بر بهره برداری حداکثری از ظرفیت‌های موجود و همچنین تعریف راه حل برای معضلات اجتماعی، ایمنی، امنیت و ... دارای اهمیت است.

جمع آوری پوکه‌های سیگار از معابر و بوستان‌ها

همزمان با روز جهانی مبارزه با مواد مخدر، برنامه‌های پلوگینگ "جمع آوری پوکه‌های سیگار از معابر و بوستان ها" در منطقه ۳ اجرا شد.

کاظم کمالی نسب معاون امور اجتماعی و فرهنگی گفت: دوست‌داران محیط زیست با حضور در معابر و بوستان‌های این منطقه اقدام به جمع آوری فیلتر‌های سیگار کردند.

برگزاری نمایشگاه «پسماند و خلاقیت»

نمایشگاه «پسماند و خلاقیت» با هدف ترویج استفاده بهینه از پسماند‌های شهری و دورریختنی‌ها در منطقه ۳ برگزار شد.

کاظم کمالی نسب معاون امور اجتماعی و فرهنگی گفت: در راستای طرح ارتقای فرهنگ آپارتمان نشینی و همسایه هم از سوی اداره کل آموزش‌های شهروندی"نمایشگاه پسماند و خلاقیت" با محوریت محیط زیست برگزار شد.

وی افزود: در این نمایشگاه که با مشارکت شهروندان در محله آرارات برگزار شد، موضوعات مدیریت و کاهش پسماند به مخاطبین و علاقمندان آموزش داده شد و کودکان در قالب اجرای مسابقه و نمایشگاه "ساخت کاردستی با موارد دوریختنی" با مفاهیم زیست محیطی آشنایی یافتند.

احداث ۳۲ چشمه سرویس بهداشتی در معابر بوستان‌های منطقه ۴

" مهدی پورشاسب" معاون فنی و عمرانی شهرداری منطقه ۴ گفت: به منظور خدمات رسانی بهینه به شهروندان، حفظ و افزایش بهداشت عمومی، احداث سرویس های بهداشتی عمومی و آبخوری در بوستانها و معابر منطقه۴ در قالب پروژه‌های کوچک مقیاس توسعه محلی در دستور کار قرار گرفت.

تمهیدات تابستانه منطقه ۴ برای محافظت از درختان بوستان‌های جنگلی

معاون خدمات شهری و محیط زیست شهرداری منطقه ۴ تهران گفت: با نصب بیش از ۱۲۰۰ تله فرومونی جنگل‌های شمال شرق تهران از آفت پوستخوار کاج محافظت می‌شود.

جلوگیری از ورود فاضلاب های شهری به مجاری آب های زیرزمینی

معاون خدمات شهری و محیط زیست شهرداری منطقه ۴ از ورود فاضلاب‌های شهری به داخل کانال‌ها و مسیل‌های منطقه خبر داد و گفت: در ادامه طرح نگهداشت شهر محل‌های ورودی فاضلاب به داخل مجاری آب‌های زیرزمینی شناسایی و مسدود می‌شوند.

"مجید رجبی" با اعلام این خبر گفت: ورود لوله‌های فاضلاب به صورت غیرقانونی به داخل برخی کانال‌ها و مسیل‌های شهری، علاوه بر آلودگی‌ها و مشکلات زیست محیطی و ایجاد بوی نامطبوع مشکلات فراوانی را برای کارگرانی که جهت لایروبی و نظافت مجرا‌های شهری در حال انجام وظیفه هستند، ایجاد می‌کند و استشمام این گاز‌های سمی برای این کارگران مشکل آفرین شده است.

افتتاح دو خیابان ورزش در منطقه ۵

محمود کلهری شهردار منطقه ۵ در مورد دو پروژه خیابان ورزش در این منطقه گفت: با توجه به اینکه منطقه ۵ به منطقه نشاط و زندگی معروف است باید اقداماتی ویژه‌ای برای بالارفتن نشاط و شادابی در آن صورت بگیرد. در این راستا افزایش سرانه‌های ورزشی اتفاقی است که می‌تواند منجر به این مهم شود.

وی افزود: این پروژه در محله باغ فیض در ناحیه سه قرار دارد که زمین بلااستفاده‌ای به خیابان ورزش تبدیل شده است. در این مکان زمین‌های بسکتبال، والیبال، گل کوچک و بدمینتون و همچنین امکانات ورزشی پینگ پنگ، بازی‌های زمینی کودکان و بازی‌های نوستالژی تعبیه شده که درمراحل پایانی آماده سازی است و ظرف چند روز آینده به بهره برداری می‌رسد.

نصب دوباره المان کلاغ‌ها در محله اکباتان

محمود کلهری شهردار منطقه ۵ از بازگشت المان کلاغ‌ها به محله اکباتان خبر داد و افزود: در پی سرقت این المان در ماه‌های گذشته اقدامات لازم برای ساخت و نصب دوباره آن صورت گرفت و در اوایل تابستان عملیات نصب آن به پایان رسید.

وی افزود: حفاظت از نماد‌های شهری وظیفه همه است. حفظ یک اثر هنری و شهری برعهده همه ارگان‌های مربوطه و شهروندان است. متاسفانه با سرقتی که از ماکت کلاغ‌های ۷ ساله محله اکباتان صورت گرفته بود اهالی این محله، جای خالی آن‌ها را در فضای سبز حدفاصل فاز یک و ۲ احساس می‌کردند.

دسترسی مسیر غرب به شرق خیابان فاطمی ایجاد شد (منطقه ۶)

تورج فرهادی شهردار منطقه شش گفت: با توجه به افتتاح بیمارستان ۱۰۰۰ تختخوابی مهدی کلینیک از زیرمجموعه‌های مجتمع بیمارستانی امام خمینی (ره) در آینده‌ای نزدیک و به منظور کاهش بار ترافیکی خیابان باقرخان و تسهیل در تردد و دسترسی شهروندان محترم، طرح ساماندهی جریان ترافیک در این محدوده اجرا شد.

فرهادی ادامه داد: در این طرح و به منظور رفع گره‌های ترافیکی سطح منطقه نسبت به اجرای اصلاحات هندسی، نصب موانع ارتجاعی، تابلو‌های گرافیکی و هدایت مسیر اعم از ترافیکی و هشداری اقدام شد.

اولین پروژه مرمتی منطقه ۶ با پلکان اول کلید خورد

تورج فرهادی شهردارمنطقه ۶، از مرمت و بازسازی پله یکم خیابان ولیعصر (عج) به عنوان اولین پروژه مرمتی منطقه ۶ تهران خبر داد و عنوان کرد: پله اول به عنوان اولین پله از سلسه پله‌های هشتگانه خیابان ولیعصر (عج) با هدف ارتقای کیفیت بصری و بهبود وضعیت نامطلوبی که سال‌های گذشته به آن دچار شده بود، مرمت و احیا شد و مابقی پله‌ها در برنامه‌های اجرایی و بازسازی اداره زیباسازی منطقه قرار گرفته است.

یافتن آثار تاریخی روی پله یکم

از احداث بیمارستان دولتی تامناسب سازی خیابان ها برای معلولین
وی در این باره افزود: پس از انجام مراحل ابتدایی کار که شامل تراشیدن لایه قطور سیمانی از روی دیواره‌ها و جداره‌های این پله بود به آجر‌هایی دیده شد که سال‌ها چهره شان در پشت سیمان‌ها مخفی و از نظر پنهان شده بود.

شهردار منطقه ۶ تهران از نامگذاری و نصب تابلوی «پلکان اول» در پروژه بازسازی و احیا پله یکم خبر داد و افزود: در حین تراشیدن لایه‌های سیمانی روی پله‌ها یک تابلوی خیلی قدیمی مدفون شده زیر سیمان‌ها پیدا شد که روی آن نوشته شده بود «پلکان اول» بنابراین تصمیم گرفته شد نوشته آن تابلوی قدیمی با عنوان «پلکان اول خیابان ولیعصر» سردر پلکان نصب و این پله به این اسم نامگذاری شود.

اجرای ۶۰ هزار متر مربع عملیات تراش و روکش مکانیزه آسفالت در منطقه ۷

شهردار منطقه ۷ از اجرای ۸۰۰۰ تن عملیات تراش و روکش مکانیزه آسفالت به مساحت ۶۰ هزار متر مربع در شریان‌های اصلی و فرعی این منطقه در ۳ ماهه اول سال ۱۴۰۰ با هدف ارتقا کیفی، بهسازی معابر و تسهیل در عبور مرور شهروندان خبر داد.

برپایی نمایشگاه دست آفرین به مناسبت دهه کرامت

از احداث بیمارستان دولتی تامناسب سازی خیابان ها برای معلولین
فائزه دولتی معاون اجتماعی و فرهنگی منطقه، از برپایی نمایشگاه دست آفرین با همکاری فرهنگسرای اندیشه در بوستان شهید منفرد نیاکی این منطقه خبر دادوبا بیان این مطلب افزود: همزمان با فرا رسیدن دهه کرامت و ایام ولادت حضرت فاطمه معصومه (س) و امام رضا (ع)، با هدف ترویج کسب و کار و کار آفرینی، از بانوان دست آفرین و دارای مشاغل خانگی دعوت بعمل آمد تا توانایی‌های خود را در معرض عموم شهروندان قرار دهند.

وی با اشاره به اینکه ۱۵ میز به منظور خوداشتغالی بانوان سرپرست خانوار با نظارت اداره خدمات اجتماعی منطقه و با همکاری فرهنگسرای اندیشه برپا شده است، تصریح کرد: ارائه تسهیلات لازم به کارآفرینان و صاحبان مشاغل خانگی، ترویج فرهنگ کسب و کار و کارآفرینی و نیز آگاهی شهروندان از محصولات و تولیدات خانگی از اهداف برپایی این نمایشگاه دست آفرین است.

بهسازی وآسفالت ۵۷۴ معبردرنواحی سه گانه منطقه ۸

مسعود رنجبریان شهردار منطقه با اشاره به رصد دائم وضعیت معابردرتمامی محلات منطقه گفت: به منظور خدمات رسانی بیشتر به شهروندان و بسترسازی توسعه و آبادانی شهر و همچنین در راستای بهسازی خیابان‌ها و معابر در جهت بهبود تردد شهروندان، این منطقه از ابتدای خرداد تا پایان این ماه در۵۷۴ نقطه از سطح منطقه لکه گیری و روکش آسفالت صورت گرفته است.

ایجاد دو بوستان در محله سبلان

«مسعود رنجبریان» شهردار منطقه ۸ در این باره گفت: «یکی از مشکلاتی که در منطقه با آن مواجه هستیم پایین بودن سرانه فضای سبز است که باعث شده است در محله‌ای مانند سبلان فقط یک بوستان داشته باشیم.»

وی افزود: «گرمابه مهتاب یکی از حمام‌های قدیمی محله سبلان است که سال‌هاست از کارکرد اصلی خود دور مانده و با توجه به توسعه شهرنشینی، تغییر فرهنگ و آداب ورسوم شهروندان، دیگر کسی تمایلی به استفاده از گرمابه‌های قدیمی ندارد. به همین دلیل برای افرایش سرانه فضای سبز، تامین اوقات فراغت اهالی محله سبلان زمین گرمابه مهتاب به مساحت ۸۴۰ متر مربع واقع در میدان سبلان، خیابان حیدری تملک شده و در حال حاضر تخریب ملک انجام شده و قرار است یک بوستان به جای آن ساخته شود.» او به تملک زمین دیگری اشاره کرد و گفت: «همچنین یک گاراژ به مساحت ۵۲۵ متر مربع واقع در خیابان جانبازان، خیابان حیدری برای ایجاد بوستان تملک شده است که به زودی کار‌های اجرایی و عمرانی آن آغاز خواهد شد.»

تکمیل مسیر دوچرخه سواری خیابان جانبازان

شهردار منطقه ۸ از روند تکمیل مسیر دوچرخه خیابان جانبازان حدفاصل میدان نبوت تا بزرگراه شهید باقری بازدید کرد و گفت: «خوشبختانه روند ایجاد مسیر‌های دوچرخه به مراحل پایانی نزدیک شده و امید می‌رود تا نیمه اول تیر ماه بخشی از مسیر‌های دوچرخه به بهره برداری برسد و در اختیار شهروندان قرار بگیرد.»

رنجبریان ادامه داد: «بخشی از مسیر دوچرخه سواری حدفاصل بزرگراه شهید باقری تا خیابان رودباری قبلا تکمیل شده بود و اکنون این مسیر در حدفاصل خیابان رودباری تا میدان نبوت به طول ۱۰۰۰ متر در دست تکمیل است.»

رونمایی از سردیس و پلاک کوبی خیابان دکتر بدر الزمان قریب در منطقه۹

از احداث بیمارستان دولتی تامناسب سازی خیابان ها برای معلولین

با حضور، مشاور عالی مقام معظم رهبری و رئیس فرهنگستان زبان و ادب فارسی، رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران، شهردار منطقه۹، ائمه جماعات و مدیران شهری، آیین رونمایی از سردیس و پلاک کوبی خیابان دکتر بدر الزمان قریب در مرکز آموزش‌های شهید حیدری (خانه مشق) منطقه ۹ انجام شد.

در ابتدای این نشست سید مصطفی موسوی شهردار منطقه با اشاره به اینکه نامگذاری خیابان اجتماعی به بدر الزمان قریب با هماهنگی شواری اسلامی شهر تهران، صورت گرفته است، گفت: طبق توافقات انجام شده شهرداری تهران با وزارت دفاع به منظور استفاده از بخشی از پادگان جی برای مسیر‌های ترافیکی، معبری در انتهای بلوار استاد معین با ۴باند ایجاد شد که ۲باند آن به فعالیت‌های فرهنگی، اجتماعی و ورزشی اختصاص داده شد

پیش گیری از خزان زود رس درختان چنار در محله‌های مرکزی شهر تهران (منطقه ۱۱)

نصراله آبادیان با اشاره به اهمیت حفظ درختان به عنوان یکی از اصلی‌ترین منابع زیستی؛ گفت: حدود ۸ هزار اصله درخت چنار در معابر و بوستان‌های این منطقه قرار دارد که با توجه به اقلیم شهر تهران از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

آبادیان با بیان اینکه بیش از ۴۰ هزار انواع درخت در این منطقه وجود دارد؛ افزود: با توجه به اهمیت درختان چنار و تنش دمایی ایجاد شده و افزایش دمای هوای شهر تهران در اواسط فصل بهار، به منظور پیش گیری از خزان زود رس این درختان اقداماتی از سوی مرکز تام منطقه ۱۱ انجام شده است.

دور جدید فعالیت‌های جمع آوری پسماند خشک در مرکز شهر تهران آغاز شد

نصراله آبادیان با بیان اینکه پیمانکار جدید پسماند خشک این منطقه با تجهیز ناوگان و تأمین نیروی انسانی فعالیت خود را آغاز کرده است؛ گفت: ۱۳۰ نفر نیروی کارگری و آموزش گر در مرکز پسماند خشک این منطقه فعالیت کنند تا ضمن تفکیک از مبدأ و آموزش به شهروندان ساکن در محله‌های مرکزی شهر تهران، فرهنگ بازیافت را در این بخش از پایتخت ارتقا داده و با کاهش آلودگی‌های زیست محیطی، مواد خشک با ارزش را به چرخه مصرف بازگردد.

تماشای بازی‌های مقدماتی فوتبال جام جهانی در فضایی امن و خانوادگی در پارک شوش منطقه ۱۲

پس از حصارکشی بوستان شوش و درآمدن این بوستان از فضای بی‌دفاع شهری، شهردار منطقه ۱۲ از اجرای برنامه‌هایی نظیر تماشای بازی‌های مقدماتی فوتبال جام جهانی در فضایی امن و خانوادگی در آن خبر داد.

علی‌محمد سعادتی، شهردار منطقه در‌این‌باره گفت: بوستان شوش یکی از بوستان‌های آسیب‌خیز منطقه ۱۲ بوده که فضای بی‌دفاع شهری شناخته می‌شد و تا دو ماه پیش این بوستان جولانگاه توزیع‌کنندگان مواد مخدر و تجمع بزهکاران به شمار می‌رفت؛ از‌این‌رو با درخواست شورا‌های محلی، ساکنان و کسبه اطراف بوستان، حصارکشی این بوستان در دستور کار شهرداری منطقه قرار گرفت تا کنترل بهتری روی رفت‌وآمد‌های آن انجام شود.

جشن حمایت از کودکان کار در منطقه۱۳ برگزار شد

از احداث بیمارستان دولتی تامناسب سازی خیابان ها برای معلولین

جشن حمایت از کودکان کار با حضور جمعی از مسئولان و مدیران شهری و نهاد‌های اجتماعی، خیرین و چهره‌های عرصه تئاتر و تلویزیون در مجتمع فرهنگی روح الله واقع در محله دهقان منطقه۱۳ برگزار شد.

شهردار منطقه ۱۳در جشن حمایت از کودکان کار گفت: موفقیت فردی و اجتماعی کودکان کار وابسته به فعالیت‌های نهاد‌های اجتماعی است و مسئولیت این نهاد‌ها می‌بایست به سمت توانمندسازی این قشر جامعه هدایت شود.

نصب مخازن ویژه جمع آوری فیلتر سیگار و برگزاری ورزش پلوگینگ

به مناسبت گرامیداشت روز جهانی مبارزه با مواد مخدر، حفظ محیط زیست و فرهنگسازی نریختن زباله و ته سیگار در طبیعت، ضمن نصب مخازن ویژه جمع آوری فیلتر سیگار، با برگزاری ورزش پلوگینگ نسبت به جمع آوری فیلتر‌های سیگار رها شده در بوستان‌ها و معابر منطقه اقدام شد.

مجتبی شکری، شهردار منطقه با بیان اینکه، ته سیگار یکی از خطرناکترین زباله هاست که آب و خاک اطراف خود را آلوده کرده و اثرات مخرب زیادی در محیط به جا می‌گذارد گفت: به منظور فرهنگسازی نریختن زباله و ته سیگار، به مناسبت‌های مختلف از جمله هفته محیط زیست و روز جهانی مبارزه با مواد مخدر اقدامات مختلفی از قبیل نصب مخازن ویژه فیلتر سیگار و برگزاری ورزش پلوگینگ انجام شد.

توسعه شبکه آبیاری مکانیزه در بوستان جنگلی سرخه حصار

مجتبی شکری، شهردار منطقه در خصوص اجرای طرح توسعه شبکه آبیاری بوستان جنگلی سرخه حصار گفت: این بوستان با قدمت بیش از نیم قرن از گذشته به‌ صورت کاملا سنتی و با استفاده از شبکه نهر‌های خاکی آبیاری می‌شد که با شروع احداث، تجهیز و راه‌اندازی مخازن ذخیره آب ژئوممبران و اجرای شبکه انتقال آب خام در بخش وسیعی از پارک جنگلی سرخه حصار توانستیم تا حدود زیادی شبکه آبیاری پارک سرخه حصار را از روش سنتی خارج و به سمت مکانیزه شدن سوق دهیم.

تزریق بیش از ۷ هزار دوز واکسن 

مجتبی شکری ، شهردار منطقه در بازدید از پایگاه تجمیعی واکسیناسیون کرونا ضمن اهدای شاخه گل به کادر سلامت این پایگاه گفت: اکنون جا دارد از ایثار و فداکاری کادر سلامت در عرصه مقابله با کرونا و واکسیناسیون شهروندان تشکر و قدردانی شود؛ بی شک این جهاد و از خودگذشتگی مدافعان سلامت همچون مدال زرینی بر سینه جامعه پزشکی در تاریخ این مرز و بوم خواهد ماند و یادآور خاطره حضور مجاهدان جامعه پزشکی در جبهه‌های نبرد حق علیه باطل و کمک رسانی به رزمندگان دفاع مقدس می‌باشد.

وی افزود: قطعا مردم و نسل آینده از وجود مجاهدان حوزه سلامت بر خود خواهد بالید و قدردان زحمات خانواده‌های ایثارگران علی الخصوص مدافعان سلامت خواهند بود و البته اجر و ثواب ایثار این عزیزان با خداوند متعال است.

او یاد آور شد: بر اساس آمار های اعلامی ، بیش از ۷ هزار دوز واکسن در منطقه ۱۳ تزریق شده است.

تدوین برنامه عملیاتی طرح «محله دوستدار کودک» در منطقه ۱۴

نشست تخصصی بررسی و تدوین برنامه عملیاتی محله دوستدار کودک به منظور اجرایی شدن در محله پرستار منطقه ۱۴برگزار شد.

معاون امور اجتماعی و فرهنگی منطقه با تاکید بر اهمیت ارتقاءکیفیت و زیبایی هرچه بیشتر محیط محیط زندگی برای کودکان گفت: محلات اولین فضای عمومی است که کودکان در تعامل با آن قرار دارند و بیشترین تجربه را از آن کسب می‌کنند، از این رو طراحی «محله دوستدار کودک» از مهم‌ترین پروژه‌هایی است که مطرح و اجرای آن در دستورکار است.

پاسداشت شهدای محیط بان با رونمایی از دیوارنگار منطقه ۱۶

پیمان پورنصر شهردار منطقه ۱۶، اظهار داشت: به مناسبت میلاد با سعادت علی ابن موسی الرضا (ع) و روز ملی محیط بان صبح امروز چهارشنبه ۲ تیر ۱۴۰۰، دیوارنگار شهدای محیط بان در منطقه ۱۶ رونمایی شد.

وی افزود: محیط‌بانان طلایه‌داران عرصه طبیعت هستند که به حفاظت از حیات وحش می‌پردازند، محیط بانان مانند امام هشتم (ع) که به «ضامن آهو» معروف است و جان یک آهو را از چنگال شکارچی نجات داد، در کوه و دشت و بیابان ضمانت جان حیوانات را می‌کنند تا امانتدار خوبی برای نسل‌های بعدی باشند، با وجود اینکه شغل محیط بانی شغلی دلی و سرشار از خطرات است، چون همواره با افراد مسلح روبرو می‌شوند و یک روز در تقویم رسمی کشور به این جان برکفان اختصاص داده شد، در واقع حق محیط بانان است که یک روز به نامشان در تقویم ثبت شود تا شاید به بهانه این روز زحمات بی دریغشان دیده شود، حدود نیم قرن است که در عرصه‌های طبیعی کشور با عنوان مناطق حفاظت شده چهارگانه تحت مدیریت سازمان حفاظت محیط زیست، برای حفاظت از جان حیات وحش و گونه‌های زیستی موجود در آن تلاش می‌کنند.

نخستین غرفه پسماند، ورزش شهر تهران در منطقه ۱۶ افتتاح شد

پیمان پورنصر شهردار منطقه ۱۶ اظهار داشت: یکی از برنامه‌های تشویقی برای تحویل پسماند خشک همین راه اندازی غرفه‌های پسماند و ورزش در سطح منطقه می‌باشد، مرکزی که پسماند خشک را تحویل می‌گیرد و به جای آن لوازم ورزشی در اختیار شهروندان قرار می‌دهد.

شهردار منطقه ۱۶ ادامه داد: غرفه‌های بازیافت، شنبه‌های بدون پسماند، خودرو‌های ملودی‌دار بازیافت و حالا غرفه پسماند و ورزش همگی یک هدف آن هم جداسازی پسماند خشک از زباله‌های‌تر را دنبال می‌کنند، طرح کاپ از سال گذشته آغاز شده و منطقه ۱۶ به صورت پایلوت فعالیت خود را آغاز کرد.

وحدت رویه و تساوی طرفین دعوی منشا رضایت مردم در تعامل با دستگاه قضایی است (منطقه ۱۸)

سید محمد فیاض شهردار منطقه ۱۸ تهران به مناسبت هفته قوه قضاییه و به پاس جایگاه و گرامیداشت دستگاه قضایی با یونس اسدی مقدم دادستان شهرستان اسلامشهر وعلی شهابی رییس حوزه قضایی بخش چهاردانگه دیدار و گفتگو کرد.

در این دیدار سید محمد فیاض شهردار منطقه ۱۸ ضمن تاکید بر جایگاه بلند مرتبه دستگاه قضا در کشور گفت: هفته قوه قضائیه فرصت مغتنمی برای تکریم از تلاش خالصانه جهادگران خدوم و متعهد قوه قضاییه به ویژه پاسداشت یاد و خاطره بزرگ معمار دستگاه قضا، مجاهد نستوه و مجتهد متفکر شهید مظلوم “آیت الله دکتر بهشتی” و شهیدان والامقام این عرصه است.

رعایت استاندارد‌های ایمنی و دسترسی پذیری برای معلولان در پروژه‌های عمرانی منطقه ۱۸

فرشادیان معاون فنی و عمرانی منطقه ۱۸ در توضیح وضعیت پروژه‌های عمرانی منطقه ۱۸ گفت: با نظر شهردار منطقه ۱۸ و برنامه ریزی‌های انجام شده در حوزه مدیریت شهری مناطق و فضای‌های بی پناه شهری و نقاط غیر قابل استفاده یا نامناسب شهری جهت عملیات توسعه محله‌ای استفاده شده است.

فرشادیان تاکید کرد: برخی از فضا‌های سبز عمومی که تبدیل به اماکن نامطلوب محیطی و اجتماعی شده بودند با استفاده از ارتقا کاربری عمومی و تبدیل به بوستان محله‌ای و با نورپردازی کامل تبدیل به محیطی امن برای استفاده خانواده‌ها شده است که بوستان دوچرخه یکی از بهترین نمونه‌های این ارتقا می‌باشد.

راه اندازی اولین اتو واش پسماند منطقه ۱۹ با استفاده از فناوری نانوبخار

از احداث بیمارستان دولتی تامناسب سازی خیابان ها برای معلولین


اولین اتو واش پسماند منطقه ۱۹ با استفاده از فناوری نانوبخار در راستای کاهش تولید زباله بزودی راه اندازی می‌شود.

علی توکلی شهردار منطقه این اقدام ابتکاری را گام دیگری در این منطقه برای حفظ محیط زیست دانست و گفت: به همین منظور فضایی به مساحت ۲۰۰ متر مربع با ظرفیت شستشوی همزمان ۶ خودرو اختصاص داده شده است.

او درخصوص مزایای استفاده از سیستم نانوبخار در اتو واش پسماند بیان کرد: این سیستم با صرف کمترین میزان آب و تبدیل آن به بخار ضمن صرفه جویی در مصرف و جلوگیری از هدررفت آب، آلایندگی کارواش‌های سنتی را نداشته و می‌تواند به کاهش فعالیت این نوع کارواش‌ها کمک کند.

مسیر‌های ویژه دوچرخه در منطقه ۱۹ از مرز ۱۸ کیلومتر عبور کرد

علی توکلی با اشاره به احداث ۱۲ کیلومتر مسیر ویژه دوچرخه در معابر عمومی این منطقه و احتساب ۵ هزار و ۴۵۰ متر مسیر دوچرخه در بوستان ولایت بیان کرد: در حال حاضر با اجرای یک کیلومتر مسیر ویژه دیگر در بلوار شقایق حد فاصل خیابان پیروز تا بزرگراه شهید کاظمی و نیز بوستان شقایق، مسیر‌های احداثی این منطقه از مرز ۱۸ کیلومتر عبور کرد.

او به اهمیت افزایش مسیر سبز دوچرخه با هدف کاهش آلودگی هوای شهر تهران و ارتقاء حمل و نقل پاک در راستای توسعه شهر انسان محور و همچنین اولویت قرار دادن این موضوع در برنامه‌های توسعه‌ای منطقه اشاره و بیان کرد: در همین راستا نیز شهرداری این منطقه در کنار اقدامات عمرانی و ترافیکی ویژه احداث مسیر‌های دوچرخه، ترویج فرهنگ استفاده از دوچرخه و ترغیب شهروندان به این امر را در قالب اجرای برنامه‌های فرهنگی و آموزشی همواره مد نظر قرار داده است.

منطقه ۱۹ صاحب بیمارستان تخصصی دولتی شد

طرح اجرایی پروژه احداث بیمارستان دولتی در منطقه ۱۹ امروز در صحن شورا تصویب و بزرگترین گام برای منطقه ۱۹ کلید خورد.

علی توکلی شهردار منطقه با اشاره به مساعدت‌های شهردار تهران و اعضای شورای شهر و پیگیری‌های صورت گرفته برای احداث این بیمارستان در منطقه گفت: با توجه به مذاکرات متعدد و پیگیری‌های مکرر این منطقه مبنی بر احداث بیمارستان دولتی و موافقت دانشگاه علوم پزشکی تهران، در نهایت طرح احداث این بیمارستان در سیصد و ششمین جلسه شورای اسلامی شهر تهران تصویب شد.


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار