تهرانی گفت: ۶۰ طرح شامل ایجاد تصفیه‌خانه‌های فاضلاب و بازچرخانی آب برای دریافت تسهیلات، با ارزش ۲۶۵ میلیارد تومان به بانک‌ها اعلام شده است.

به گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، امیر ارسلان مهاجری تهرانی مدیرعامل صندوق ملی محیط زیست در مراسم بهره برداری از طرح‌های ملی سازمان حفاظت محیط زیست و مناطق آزاد تجاری با اشاره به اقدامات انجام شده این صندوق در ۸ سال اخیر، اظهار کرد: تاکنون تعداد ۶۰ طرح شامل ایجاد تصفیه‌خانه‌های فاضلاب، بازچرخانی آب ، بهینه سازی کارخانه ها و بازیافت پسماند، برای دریافت تسهیلات، با ارزش ۲۶۵ میلیارد تومان به بانک‌ها اعلام شده و اعطای این تسهیلات تا سقف ۹۰۰ میلیارد تومان، با دستور رئیس‌جمهور ادامه خواهد داشت.

مدیر عامل صندوق ملی محیط زیست گفت: تهیه فهرست انتشار آلاینده‌های هوا، شامل منابع انسان‌ساخت، تدوین و ارزیابی سناریو‌های اصلی کاهش آلودگی هوا در کلانشهر‌های کشور، شناسایی میزان آلاینده‌های واقعی در مناطق، فراهم کردن داده‌های مورد نیاز به عنوان ورودی به منظور مدل‌سازی آلودگی هوا، همچنین پیش‌بینی میزان انتشار آلودگی در آینده و بررسی میزان اثربخشی راهکار‌های کاهش آلودگی هوا، از دیگر اقدامات انجام شده در صندوق ملی محیط زیست در سال‌های اخیر است.

این مقام مسئول تصریح کرد: همچنین، چگونگی پایش زیست‌محیطی و تهیه برنامه سنجش آلاینده‌ها در مراکز صنعتی، معدنی و خدماتی برای ایجاد وحدت رویه در امر پایش آلاینده‌های محیط زیستی منتشر شده از مراکز صنعتی، معدنی و خدماتی از دیگر اقدامات انجام شده در صندوق ملی محیط زیست طی سال‌های اخیر بوده است.

مهاجری تهرانی در مورد دیگر اقدامات صندوق ملی محیط زیست در دولت‌های یازدهم و دوازدهم گفت: بررسی ۲۰ طرح کلان برای اجرا توسط دانشگاه‌های برتر کشور انجام شده که از ۲۰ پروژه ۱۲ پروژه در دست اقدام است.

وی ادامه داد: طرح بعدی در خصوص تأمین و نصب مبدل‌های انرژی خورشیدی به الکتریکی در ۵۴۰ پاسگاه محیط‌بانی در سراسر کشور است که این طرح، براساس تفاهم‌نامه منعقد شده بین سازمان حفاظت محیط زیست و کمیسیون ملی توسعه و اصلاحات کشور چین در راستای مقابله با اثرات تغییر آب و هوا، اجرا شده و از دیگر اقدامات صندوق ملی محیط زیست در این سال‌ها بوده است.

مدیرعامل صندوق ملی محیط زیست در پایان خاطرنشان کرد: تجهیزات مبدل انرژی خورشیدی به الکتریکی برای پشتیبانی و تأمین برق در پاسگاه‌های محیط‌بانی که غالبا در مناطق صعب‌العبور هستند، نصب می‌شود که امروز اولین مبدل خورشیدی در پاسگاه محیط‌بانی گنو در استان هرمزگان نصب شده و تجهیز سایر پاسگاه‌ها در دست اقدام قراردارد.

انتهای پیام/

برچسب ها: محیط زیست ، صندوق ملی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار