عضو هیئت داوران جشنواره بین‌المللی شعر غدیر گفت: شیراز خاستگاه رویدادهای فرهنگی در ادوار مختلف و بهترین مکان برای میزبانی جشنوار ه غدیر است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز،کمال شفیعی عضو هیئت داوران هشتمین جشنواره بین‌المللی شعر غدیر بیان کرد: برگزاری رویدادهایی با محوریت غدیر می‌تواند نقش پر رنگی در تبیین مسائل فرهنگی، دینی و آیینی داشته باشد، که از  این منظر شعر غدیر جایگاه ویژه‌ای دارد زیرا  اصل ممیز تفکر و اندیشه ما ایرانیان است.

او تصریح کرد: شیراز نقش پر اهمیتی در این باره دارد و می‌تواند فرصتی برای بهتر دیده شدن باشد، زیرا این کلانشهر خاستگاه شاعران مهم و تاثیرگذاری در جریان ادبیات آیینی کشور است.

شفیعی با تاکید بر اینکه شیراز با پشتوانه‌ای که دارد شایسته ترین مکان برای برگزاری شعر غدیر است، خواستار پرهیز از اقدامات موازی در دیگر استان‌ها و جلوگیری از برگزاری جشنواره‌هایی که از کیفیت کمتری برخوردارند، شد.

عضو هیئت داوران هشتمین جشنواره بین‌المللی شعر غدیر از شاعرانی که دغدغه شعر آیینی دارند و در حوزه ادبیات آیینی قلم می‌زنند نیز درخواست کرد  تا جشنواره  را به عنوان یک نهاد برومند در سطح ملی و بین‌المللی خود نشان دهند.

 هشتمین جشنواره شعر غدیر به میزبانی شیراز و در چهار بخش شعر کلاسیک، شعر نو، سرود و ترانه و تصنیف و شعر کودک و نوجوان برگزار و مقرر شد  اول مردادماه نتایج داوری آن اعلام شود.

منبع: ایسنا

انتهای پیام/ت

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.