مسئول واحد آفرینش‌های حوزه هنری انقلاب اسلامی فارس با اشاره به انتشار فراخوان هشتمین جشنواره بین‌المللی شعر غدیر، گفت: علاقه‌مندان تا پایان خرداد برای شرکت در این رویداد فرصت دارند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، هاشم کرونی، ضمن گرامیداشت سالروز آزادی خرمشهر، گفت: بنیاد بین المللی غدیر امسال هشتمین دوره رویداد بزرگ ادبی جشنواره شعر غدیر را پیش رو دارد و با توجه به اینکه نماینده و معزز، ولی فقیه در فارس، آیت‌الله دژکام، هدایت این نهاد را در استان بر عهده دارد و نظر به اشراف ایشان به مقوله ادبیات مقرر شد فارس میزبان این دوره باشد.

او افزود: خوشبختانه با حسن ظن آیت‌الله دژکام، حوزه هنری فارس به عنوان نهاد تخصصی عهده دار برگزاری این جشنواره شد تا به یاری خداوند متعال و همراهی بنیاد غدیر در استان، دفتر نماینده، ولی فقیه در فارس و امام جمعه شیراز، سازمان فرهنگی هنری شهرداری و پتروشیمی شیراز، هشتمین دوره این رویداد ارزنده را برگزار کنند.

مسئول واحد آفرینش‌های ادبی حوزه هنری انقلاب اسلامی استان فارس ادامه داد: محور‌های موضوعی جشنواره عبارتند از غدیر و عاشورا، غدیر و پاسداری از حریم ولایت و امامت، غدیر و فرهنگ وحدت و حماسه ماندگار غدیر ضمن آنکه ضروری است آثار حتما مرتبط با مضمون اصلی و موضوعات قید شده در فراخوان باشد.

او، بخش‌های رقابتی این رویداد را شامل ۴ بخش شعر کلاسیک، شعر نو، سرود و ترانه و تصنیف و شعر کودک و نوجوان اعلام کرد و گفت: آخرین مهلت ارسال آثار ۳۱ خرداد ۱۴۰۰ است و اختتامیه این جشنواره نیز دهه اول مردادماه ۱۴۰۰ همزمان با دهه ولایت و ایام عید سعید غدیر خم برگزار خواهد شد.

کرونی گفت: علاقه‌مندان آثار خود را به صورت فایل پیوست شده به رایانامه ghadir.poems@gmail.com و به صورت پیوست (Attachment) و در قالب word ارسال کنند، ضمن آنکه اگر اثری در قالب‌های pdf یا عکس و ... ارسال شود، در جشنواره پذیرفته نخواهد شد.

او ادامه داد: شرکت در کنگره محدودیت سنی ندارد. هر شرکت کننده می‌تواند حداکثر ۲ اثر در هر بخش ارسال کند و شرکت همزمان یک شاعر در بخش‌های مختلف رویداد نیز بلامانع است، اما ارسال نشانی، تلفن تماس، کد ملی و تاریخ تولد به همراه اثر الزامی بوده و استفاده هنری از آثار در هر قالبی برای دبیرخانه مجاز است.

مسئول واحد آفرینش‌های ادبی حوزه هنری انقلاب اسلامی استان فارس گفت: فارس از دیرباز مهد فرهنگ و تمدن ایران اسلامی و شیراز دارالعلم و شهر شعر و شور و شعور بوده است. در زمانه ما نیز قریب ۴ دهه است که شیراز میزبان مستمرترین و پایدارترین حرکت مردمی و غیر دولتی ادبیات مذهبی ماست و ان شاءا... این فرصت نیز به شیراز افزوده می‌شود.

او تصریح کرد: فراخوان کامل و اطلاعات بیشتر در دو پایگاه اینترنتی دفتر نماینده، ولی فقیه در فارس و امام جمعه شیراز به نشانی www.emamat-jomeh.ir و پایگاه اینترنتی حوزه هنری انقلاب اسلامی استان فارس به نشانی www.artfars.ir و صفحه مجازی @artfars.ir در دسترس عموم قرار دارد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار