رئیس بنیاد غدیر فارس گفت: برنامه‌های بنیاد غدیر فارس در دهه امامت و ولایت شامل ۸۱۰ برنامه با ۲۲ محور کلی است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، حجت‌الاسلام وحید احمدی رئیس بنیاد غدیر فارس با اشاره به فعالیت ۱۲ کارگروه بنیاد غدیر فارس، گفت: عمده برنامه‌های این بنیاد در دهه امامت و ولایت و ایام میلاد امام علی (ع) که با اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس برنامه‌ریزی و اجرا می‌شود، شامل ۸۱۰ برنامه با ۲۲ محور کلی است.

او با اشاره به شاخص‌ترین برنامه‌های این دهه گفت: جشنواره بین‌المللی شعر غدیر از مهم‌ترین برنامه‌ها است که دبیرخانه دائمی جشنواره بین‌المللی شعر غدیر به شیراز اختصاص یافته و ۱۰ پایگاه یکشنبه‌های علوی برای تبیین نهج‌البلاغه در کلانشهر شیراز راه‌اندازی شده است که غدیرشناسی به صورت تخصصی از مهم‌ترین برنامه‌های این ایام است که به صورت حضوری و مجازی برگزار می‌شود.

رئیس بنیاد غدیر استان فارس همچنین برپایی نمایشگاه غدیر شناسی، جشنواره شعر، خطبه غدیر و حفظ آن و اطعام حداکثری که ۳۰۰ هزار پرس برای امسال برنامه‌ریزی شده را از جمله برنامه‌های این ایام دانست.

احمدی ادامه داد: اطعام در همه نقاط فارس به ویژه برای مناطق حاشیه‌ای شیراز و شهرستان‌های استان در نظر گرفته شده است و سال گذشته ۱۴ ازدواج توسط خیرین بنیاد تدارک دیده شد که امسال هم ۱۴ ازدواج را در دهه ولایت برنامه‌ریزی کرده‌ایم.

او توزیع بسته‌های معیشتی و برگزاری جشن‌های غدیر در محلات محروم را از دیگر برنامه‌های این ایام ذکر کرد و گفت: در روز عید غدیر پیاده‌روی به سمت حرم مطهر شاهچراغ نیز برنامه‌ریزی شده که در قالب ۳ گروه و ۳ محور انجام می‌شود.

احمدی افزود: برنامه‌های حرم از روز عرفه آغاز شده و تا دو روز بعد از دهه غدیر که سخنرانان برجسته‌ای در این ایام دعوت شدند، ادامه دارد و قرائت خطبه غدیر از بزرگترین برنامه‌های حرم است که در این ایام اجرا می‌شود و برای این برنامه نیز از آقای عارف، خادم حرم امام رضا و از مداحان برجسته دعوت شده است.

رئیس بنیاد غدیر در فارس همچنین با اشاره به مسابقه گل‌واژه‌های ولایت به همراه قرائت یک دقیقه‌ای از آیات قرآن با موضوع ولایت و امامت و حضرت علی (ع)، از رونمایی کتاب سال ولایت و امامت و موضوع غدیر، مسابقه کتاب امیر کلام با توجه به کلمات قصار حضرت علی (ع)، جشن خانگی غدیر با ارسال فیلم و عکس از مراسم خانوادگی عید غدیر و سفر‌های اطعام در خانواده‌ها نیز خبر داد.

او گفت: برگزاری دوره تخصصی تربیت مربی غدیر به مدت ۱۰ روز، برگزاری مراسم جشن از عید قربان تا غدیر در شیراز و شهرستان‌ها با بیش از ۳۰۰ برنامه متنوع، برگزاری ۶۰ مسابقه با موضوعات مختلف، فعالیت در فضای مجازی و انتصاب مسئولین فضای مجازی در سطح استان با تولید محتوای علمی ادبی فرهنگی و نشر حداکثری و همچنین هشتمین جشنواره شعر غدیر در قالب شعر بین‌المللی، ترویج و آشنایی با خطبه غدیر، شادپیمایی و راهپیمایی مردمی توسط هیأت و مساجد از دیگر برنامه‌هایی است که برای این ایام طراحی شده است.

احمدی همچنین با اعلام آئین تکریم ۱۱۰ نفر از سادات در این ایام ارزشمند، افزود: ایجاد نمایشگاه غدیر شناسی در ۱۴ نقطه شهر شیراز، ویژه برنامه‌های کودک و نوجوان، برنامه رادیویی و تلویزیونی در صدا و سیما، تهیه و تأمین جهیزیه و ۳ هزار و ۳۰۰ بسته معیشتی علوی در این ایام اجرایی خواهد شد و در این راستا نیرو‌های مسلح ۲۱ برنامه محوری آموزش و پرورش، ۵ ویژه‌برنامه فرهنگیان و دانش آموزی و فرهنگی، توزیع ۵ هزار خطبه غدیر، ۵ هزار پوستر و پنج هزار پرچم و اقلام تبلیغاتی و برگزاری جشن‌های ویژه محلات محروم در قالب ۱۱۰ مکان با هدف حمایت و توجه به محلات محروم در نظر گرفته شده و همچنین اصناف، فرودگاه‌ها و ترمینال‌ها نیز برنامه‌های شاخصی دارند.

انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.