معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری همدان گفت: این استان در سه ماهه نخست امسال با نرخ بیکاری ۵.۶ درصد، رتبه برتر کشور را درکاهش نرخ بیکاری کسب کرد.

 

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان، ظاهر پورمجاهد معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری همدان گفت: که این استان طی سه ماه نخست امسال، کمترین میزان نرخ بیکاری و بالاترین نرخ مشارکت اقتصادی در کشور را به خود اختصاص داده است.

او افزود: بر اساس اعلام مرکز آمار ایران، استان همدان در سه ماهه نخست امسال با نرخ بیکاری ۵.۶ درصد، استان برتر کشور به لحاظ کاهش نرخ بیکاری است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری همدان تصریح کرد: استان همدان با ۴۲ درصد شاغلان در بخش خدمات و گردشگری رتبه نخست کشور در نرخ مشارکت اقتصادی را در همین مدت کسب کرده است.

پورمجاهد با تاکید بر گره‌گشایی بیشتر مدیران کارگروه اشتغال و سرمایه گذاری استان از محیط های کسب و کار و تلاش برای ایجاد سرمایه گذاری های جدید، اظهار داشت: با توجه به شرایط حاکم بر کشور از جمله تحریم و همه گیری ویروس کرونا، حوزه کسب و کار نیاز به مراقبت ویژه ای دارد. 

او بر تشکیل گروه کارشناسی این کمیته تاکید کرد و گفت: شاخص های کسب و کار با جزییات بیشتر باید بررسی و در حوزه بانکی و تامین منابع مالی واحدهای کسب و کار گزارش تحلیلی سال ۹۹ نسبت به سال ۹۸ ارائه شود.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری همدان با تاکید بر استقرار پنجره واحد سرمایه گذاری در محل اداره کل دارایی استان همدان، افزود: پنجره واحد سرمایه گذاری به منظور تسریع در فرآیند جذب سرمایه گذاری و کاهش زمان رسیدگی به درخواست های سرمایه گذاری در حوزه ثبت شرکت ها و موسسات کمک شایانی خواهد کرد.

پورمجاهد با بیان اینکه این کارگروه به منظور تسهیل در سرمایه‌گذاری و شناسایی و انعکاس مقررات مخل در استان‌ تشکیل شده است، اظهار داشت: ۲۸ شاخص برای بهبود فضای کسب و کار تعریف شده که با توجه به سیمای اقتصادی استان، رتبه کسب و کار سال ۹۹ نسبت به قبل از آن، ۲ پله رشد داشته و از ۱۲ به ۱۰ رسیده است.

او افزود: ۵۵ مورد از مقررات دست و پاگیر  امسال در استان همدان شناسایی و به هیات مقررات زدایی کشور ارسال شده است که رفع هشت مورد از آن‌ها مصوب و مابقی جزو وظایف استان شناخته شده است. 

منبع: ایرنا

انتهای پیام/غ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.