رسانه‌های خبری اعلام کردند همزمان با وقوع توفان در شرق چین، پرواز‌ها و حرکت قطار‌ها لغو شدند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری آسوشیتد پرس، در پی وقع توفان «این-فا» در سواحل شرقی چین واقع در جنوب شانگهای، پرواز‌ها و حرکت قطار‌ها لغو شد و مردم نزدیک دریا تخلیه شده و به عموم مردم دستور داده شد تا در خانه بمانند.

تلویزیون دولتی چین اعلام کرد این توفان سبب رانش زمین در شهر جواشان در استان «چجیانگ» شده است. تلویزیون دولتی چین همچنین به نقل از آژانس ملی آب و هوایی چین پیش بینی کرد بارش باران بین ۱۰ تا ۱۴ اینچ (۲۵۰ تا ۳۵۰ میلیمتر) به وقوع بپیوندد. آژانس ملی آب و هوایی چین همچنین اعلام کرد: مردم باید بیرون بروند.

گفتنی است این توفان پیش از این در تایوان سبب ریزش باران در تایوان شده بود و شاخ‌های درختان را شکسته بود؛ اما کشته و یا زخمی در پی آن گزارش نشده بود.

حدود ۳۳۰ هزار نفر از ساکنان منطقه «فنگ شیان» (Fengxian) در حاشیه جنوبی شانگ‌های پس از آنکه سرعت وزش باد‌های ساحلی به ۶۰ مایل در ساعت (۱۰۰ کیلومتر بر ساعت) رسید، تخلیه شدند.

همچنین طبق گزارش تلویزیون دولتی چین، صد‌ها پرواز در دو فرودگاه بین المللی «شانگ‌های پودنگ» و «شانگ‌های هانکیائو» لغو شدند و پرواز‌های بیشتری نیز انتظار می‌رود تا در روز دوشنبه لغو شوند. شانگ‌های در همین راستا، پارک‌ها و منطقه ساحلی باند که یک منطقه محبوب توریستی به حساب می‌آید را تعطیل کرد.

این در حالی است که فرودگاه بین المللی هانگژو در جنوب غربی شانگهای نیز پرواز‌های خود را لغو کرده است.  این در حالی است که برخی از شهربازی‌ها مانند دیزنی لند شانگهای نیز تعطیل شده اند و از ساکنان خواسته شده است که از انجام فعالیت در فضای باز خودداری کنند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار