وزرای محیط زیست و نمایندگان ۵۱ کشور امروز در لندن درباره نشست بین المللی آتی آب و هوایی گرد هم می‌آیند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری فرانسه، وزرای محیط زیست و نمایندگان ۵۱ کشور امروز در نشستی در لندن گرد هم می‌آیند تا درباره نشست بین المللی آتی آب و هوا که قرار است نوامبر امسال در شهر گلاسکو برگزار شود، گفتگو و تبادل نظر کنند.

دولت انگلیس با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد؛ در نشست لندن که نمایندگان کشور‌های آمریکا، چین و هند نیز حضور خواهند داشت، درباره مسائل کلیدی مرتبط با تغییرات اقلیمی که باید در اجلاس بین المللی گلاسکو حل و فصل شود، گفتگو خواهد شد.

نیمه ژوئن امسال مذاکره کنندگان بین المللی درباره آب و هوا پس از سه هفته مذاکرات فشرده بدون این که به نتیجه ملموسی دست یابند، از یکدیگر جدا شدند تا مشخص شود که اختلاف نظر کشور‌ها درباره مسائل مربوط به تامین مالی، شفافیت و به ویژه پیگیری تعهدات کشور‌ها برای کاهش انتشار گاز‌های گلخانه‌ای و همچنین جدول زمانی اجرای این تعهدات و مسائل مهم مربوط به بازار کربن به قوت خود باقی است.

همه این‌ها موضوعات مهمی هستند که در نشست امروز لندن مطرح خواهد شد. انگلیس که ریاست کنونی کنفرانس تغییر آب و هوای سازمان ملل متحد در سال ۲۰۲۱ (به این کنفرانس که بیست و ششمین کنفرانس بررسی تغییرات اقلیمی سازمان ملل است، COP ۲۶ نیز گفته می‌شود) را بر عهده دارد، ماموریت اصلی خود را تلاش برای محقق کردن هدفی دانسته که در پیمان آب و هوایی پاریس در زمینه جلوگیری از روند گرمایش زمین تعریف شده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۵۸ ۰۴ مرداد ۱۴۰۰
اردبیل که ایشالا هیچ وقت گرم نمیشه.
ولی افزایش دما در آذربایجان و اردببیل نیز محسوسه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۱۷ ۰۴ مرداد ۱۴۰۰
گرمایش زمین بسیار جدی و خطرناکه یعنی جان انسانها کاملا به خطر افتاده سیلهای مهیب در اروپا و چین و خود ایران و هند و گرمای شدید هوا در منطقه سردسبری مثل کانادا و شمال امریکا و سیبری دمای بالای هوا و خشکسالی در کل خاورمیانه واقعا یابد تصمیمی جدی گرفته شود در خود ایران هم مسولان باید راهکارها و برنامه های خودشون را در کاهش گازهای گلخانه ای انجام دهند بحران بی ابی خوزستان یک هشدار بود مسولان بیدار شوید تغیرات اقلیمی با شدت تمام در حال خودی نشان دادن هست جان میلیونها انسان در خطر هست از همین الان به فکر برقی کردند خودروها .کامیونهای فرسوده و الاینده را از رده خارج کنید . استفاده از انرژی خورشیدی و بادی .تمام کارخلنههی الاینده را تعطیل .در حفظ جنگلها کوشا باشید .منابع ابی را حفظ کنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۲۰ ۰۴ مرداد ۱۴۰۰
واقعا افزایش دما محسوسه. مثلا تا10سال قبل بیشترین دمای قم در تابستان به43درجه میرسید.اما تو این دوسال به48درجه هم رسید.و دمای حداقل در زمستان ها میشد20- اما زمستان99 در قم حداقل دمای8- درجه ثبت شد.اگر این طور پیش بره تابستان های آینده قم به 50درجه هم میرسه.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۲۳ ۰۳ مرداد ۱۴۰۰
باشه
آخرین اخبار