رئیس دانشگاه مذاهب اسلامی با سفیر سوریه در ایران دیدار و پیرامون مباحث مختلف از جمله جذب دانشجویان سوری در دانشگاه مذاهب اسلامی گفت وگو کرد.

به گزارش حوزه احزاب و تشکل‌های گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان, سیدمحمد حسینی رئیس دانشگاه مذاهب اسلامی با حضور در سفارت سوریه با شفیق دیوب سفیر جدید این کشور در ایران دیدار و پیرامون مباحث مختلف از جمله جذب دانشجویان سوری در دانشگاه مذاهب اسلامی گفتگو کرد.

رئیس دانشگاه مذاهب اسلامی در این دیدار گفت: بر این باوریم که با انتخاب آیت الله رئیسی به عنوان رئیس جمهور ایران روابط دو کشور ایران و سوریه گرم‌تر و در فصل جدید روابط دو کشور در حوزه‌های علمی، فرهنگی و اقتصادی همکاری‌های بیشتری صورت خواهد گرفت.

حسینی ضمن تبریک انتخاب مجدد بشار اسد به عنوان رئیس جمهور سوریه، انتخاب مردم سوریه را نشانه شکست دشمنان دو کشور و پیروزی جریان مقاومت دانست.

رئیس دانشگاه مذاهب اسلامی همچنین با اعلام آمادگی برای پذیرش دانشجویان سوری در دانشگاه مذاهب اسلامی در تمامی مقاطع تحصیلی بر گسترش روابط علمی، فرهنگی و دانشگاهی بین دو کشور و همچنین تقویت محور مقاومت تاکید کرد.

رئیس دانشگاه مذاهب اسلامی در پایان اظهار امیدواری کرد که با برطرف شدن مشکل کرونا، امکان سفر زائران ایرانی بعد از سال‌ها جنگ و ناامنی و کرونا فراهم آید و روابط بین دو ملت مستحکم شود.

لزوم تشکیل جبهه واحد رسانه‌ای برای مقابله با توطئه‌ها و نمایان شدن حقایق

شفیق دیوب سفیر سوریه هم در این نشست ضمن حایز اهمیت دانستن همکاری‌های علمی گفت: روابط استراتژیک ایران و سوریه خوب است، اما این روابط در حوزه‌های اقتصادی، علمی و سلامتی در حد انتظار نیست.

وی با اشاره به روابط فرهنگی ایران و سوریه افزود: اولویت کاری ما در زمینه علمی و فرهنگی ارتقا روابط است.

سفیر سوریه با اشاره به همکاری ایران و سوریه برای مقابله با تروریسم، تاکید کرد: ما در کنار هم با تروریست‌ها جنگیدیم و الان باید در حوزه اقتصاد باهم کار کنیم. شما شریک ما هستید و باید در حوزه‌های اقتصادی، علمی و فناوری، صنعتی و نیروی انسانی با هم همکاری داشته باشیم.

شفیق دیوب همکاری دانشگاهی دو کشور را حایز اهمیت دانست و گفت: ما در حوزه رسانه هم باید خیلی کار کنیم، چون دشمنان سیاه نمایی می‌کنند، حدود ۷۵۰ رسانه ضد ما بود و شایعه می‌ساختند.

وی افزود: رسانه اهمیت بالایی دارد، هدف اصلی رسانه‌های دشمن، ملت سوریه و افکار عمومی جهان عرب است برای همین باید جبهه واحد رسانه‌ای محور مقاومت شکل گیرد تا واقعیت‌ها نمایان و توطئه‌ها خنثی شود.

سفیر سوریه در خصوص سفر مقامات دو کشور تاکید کرد: سفر آقای رئیسی به سوریه می‌تواند موجب گسترش و تحکیم روابط دو کشور در حوزه‌های مختلف بشود و ما از آن استقبال می‌کنیم، چون انجام چنین سفری پیامد‌های مهم و نتایج مثبتی خواهد داشت.

وی در پایان گفت: خیلی از دشمنان ما روابط ایران و سوریه را برنمی تابند و دنبال تخریب این روابط هستند، اما روابط مستحکم است و هیچ نظیر و بدیلی ندارد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار