رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک گفت: امیدواریم اجلاس آستانه سوریه را به سمت صلح ببرد، صلحی که با عزت و قوت سوریه باشد.

اميدواريم به گزارش خبرنگار احزاب و تشکلهای گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، علی اکبر ولایتی رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام صبح امروز (چهارشنبه 29 دیماه) در دیدار با "عماد خمیس" نخست وزیر سوریه اظهار داشت: شنیده‌ام هیئت همراه شما با طرف‌های ایرانی توافق های خوبی داشته‌اند و مهم این است که دو طرف پیگیر اجرایی شدن توافق ها باشند.
 
وی ادامه داد: طبق صحبت هایی که با سفیر سوریه در تهران داشتم، می‌دانم این توافق ها قرار بوده مدت ها پیش محقق شود.
 
‎رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک با بیان اینکه پیروزی نیروهای سوری و متحدان سوریه که ایران هم جز آنها است را تبریک می گویم، تصریح کرد: آتش بس گامی مثبت است به شرط آنکه فرصتی بر تجهیز دشمنان نباشد.
 
‎ولایتی گفت: مذاکرات ‎آستانه حاصل پیروزی دولت و ملت سوریه و حامیانشان بوده، لذا نباید به گونه‌ای باشد که تروریست ها و حامیانشان که شکست خورده‌اند، بخواهند عرصه را در صحنه سیاست به نفع خود تمام کنند.
 
‎وی افزود: در راس آنها آمریکا است که تاکید ‎به روی کار آوردن حکومتی مزدوری در دمشق داشتند حال که شکست خوردند اصرار دارند که در آستانه حضور یابند که جمهوری اسلامی ایران قاطعانه مخالف حضور آمریکاست. چرا که اگر اوضاع اینطور پیش برود نگرانی از این است که عربستان و قطر هم بخواهند حضور یابند در حالی که اعزام تجهیز تروریست ها نقش داشتند. 

رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک تصریح کرد: امیدواریم اجلاس آستانه سوریه را به سمت صلح ببرد، صلحی که با عزت و قوت سوریه باشد چرا که الان دولت و ملت سوریه در موضع قدرت هستند.
 
‎ولایتی با بیان اینکه همچنین امیدواریم با حفظ تمامیت ارضی سوریه و بدون دخالت بیگانگان صلح در سوریه برقرار شود خاطرنشان کرد: هر اقدامی لازم باشد در جهت تقویت روابط دو کشور و اجرای توافق ها انجام خواهیم داد و از هیچ تلاشی در این زمینه فروگذار نخواهیم کرد.

‎وی ادامه داد: روابط ایران و سوریه نقش ‎اساسی در حفظ خط مقاومت دارد و به همین دلیل وقتی رژیم صهیونیستی احساس ضعف می کند به هر نقطه از سوریه حمله هوایی کرده و مورد حمایت غربی ها قرار می گیرد.

*عماد خمیس: پیروزی حلب مدیون حمایت بی دریغ ایران است/هیچ گزینه‌ای جز پیروزی بر تروریست پیش رو نداریم

 
‎عماد خمیس نخست وزیر سوریه هم در این دیدار گفت: روابط تهران و دمشق روابط دیرینه است که امام خمینی(ره) و حافظ اسد آن را پایه گذاری کردند، امروز هم توسط بشار اسد و رهبر انقلاب ادامه می یابد. امیدواریم این روابط همچنان درخشان باقی مانده و مستحکم تر شود.
 
‎خمیس ادامه داد: ما تا نابودی کامل تروریست و راندن آنها به صورت کامل از مرزهایمان راهمان را ادامه می دهیم. جنگی که توسط تروریست های مزدور به کشورما سرازیر شدند و ما برای حفظ تمامیت ارضی خود تا آخرین قطره خون به مبارزه ادامه می دهیم.
 
‎وی با تاکید براینکه با وجود تمام چالش هایی که در این جنگ با آن مواجه بودیم همواره با نیروهای مسلح سوریه در جهت پیروزی همگام بودیم افزود: پیروزی اخیر در حلب مدیون حمایت بی دریغ جمهوری اسلامی ایران است و این پیروزی از آن ایران هم هست.
 
‎خمیس گفت: ائتلاف ما با ایران تاریخی است. هیچ گزینه ای جز پیروزی بر تروریست پیش رو نداریم و در تاریخ این پیروزی ثبت می شود.

‎خمیس با اشاره دیدارهایش در تهران گفت: با هیئتی متشکل از چند وزیر و کارشناس با هدف توسعه روابط اقتصادی به تهران سفر کرده ام و دیدارهایی پربار در تهران داشتیم که نتایج آنها نشان دهنده ریشه دار بودن روابط تهران و دمشق است.
 
‎نخست وزیر سوریه تاکید کرد: با توجه به اینکه معتقدیم خون مردم سوریه و ایران با تلفیق شده به دنبال تدوین رویکرد بلند مدت وراهبردی با ایران هستیم.
 
‎وی ادامه داد: ما جانفشانی‌های ایران و دلاوری‌های شما را می بینیم اما باید کاری کرد که سطح روابط اقتصادی دو کشور هم به همین میزان افزایش یابد.

‎خمیس با اشاره به امضا تواق نامه هایی بین تهران و دمشق افزود: در این سفرها ۵ توافق نامه همکاری امضا شد. ششمین در دست کار است که مربوط به سرمایه گذاری در یکی از بنادر سوریه می شود.
 
‎وی گفت: مبارزات سوریه در دو بخش سیاسی و اقتصادی در جریان است در حوزه سیاسی از طرح‌ها و ابتکارات ارائه شده از داخل و خارج کشور استقبال می کنیم تا کشورمان را منجلاب نجات دهیم.

‎خمیس خاطرنشان کرد: با همکاری و تلاش های مشترکی که ایران و سوریه داشته‌اند می خواهیم ابتکارهایی را آستانه داشته باشیم و نتایج این نشست به نفع سوریه باشد. در عرصه نظامی باید سوریه همچنان به عملیات نظامی خود ادامه دهد چون برای مقابله با تروریست ها راه دیگری ندارد.
 
‎وی با اشاره جنگ تروریستی و ازبین رفتن زیرساخت های نفتی گفت: اولویت ما بازسازی ملزومات ارتش درمانگاهها و بیمارستانها و در گام بعدی به دنبال بازسازی و توسعه کارخانه های صنعتی و کشاورزی هستیم. به همین دلیل در تعملات با ایران به توسعه اقتصادی هم اهمیت می دهیم.

عماد خمیس خاطر نشان کرد: درگام بعدی نیازمند حمایت های مستمر ایران در زمینه نفتی که به نفع ارتش و درگام ها هست نیازداریم.
 
‎انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار