عضو ائتلاف اکثریت اصولگرایان با بیان اینکه اگر خاتمی به تایید شورای نگهبان برسد به عنوان رقیب جدی با وی رقابت خواهید کرد: معتقدم حضور هاشمی و خاتمی در انتخابات به معنای عدم پایبندی به چرخش قدرت در کشور است.

به گزارش خبرنگار احزاب باشگاه خبرنگاران، حجت‌الاسلام والمسلمین پورمحمدی رئیس سازمان بازرسی کل کشور عصر امروز در نشست پرسش و پاسخ دانشجویان دانشگاه صنعتی امیرکبیر حاضر شد و به سؤالات آن‌ها پاسخ داد.
 
رئیس سازمان بازرسی کل کشور درباره اجرای فاز دوم هدفمندی یارانه‌ها گفت:‌هر چه مجلس تصویب کند من تبعیت می‌کنم؛ معتقدم قانون حتی اگر ضعیف هم هست باید اجرایی شود و جامعه بی‌برنامه و بی‌نظم به جایی نمی‌رسد، حتی قانون بد از بی‌قانونی و قانون‌شکنی بدتر است.
 
وی در این باره افزود: دولت موظف به اجرای مصوبات مجلس است برای مثال اگر فردا دولت اصلاحات روی کار آمد نباید بگوید که قانون برنامه پنجم توسعه در مجلس اصولگرایان تصویب شده، بنابراین من آن را قبول ندارم.
 
حجت‌الاسلام پورمحمدی با بیان اینکه معتقدم به سه حوزه در اقتصاد باید یارانه تعلق بگیرد، گفت: یکی بخش ضعیف جامعه است که قادر به تأمین اولويات زندگی خود نیست و یک بخش نیز حوزه تولید است.
 
عضو ائتلاف اکثریت اصولگرایان با بیان اینکه جامعه یارانه‌بگیر اقتصادش ضعیف است، اظهار داشت: علی‌رغم مشکلات ناشی از پرداخت یارانه‌ها معتقدم فعلاً این طرح باید اجرایی شود.
 
معاون سیاسی جامعه روحانیت مبارز با بیان اینکه مدل شما که توسعه همراه با پیشرفت و عدالت را فراهم آورد چیست و آیا به اقتصاد مقاومتی به عنوان یک مدل اعتقاد دارید یا خیر؟ تصریح کرد: من معلم اقتصاد نیستم و در دولت نیز اجازه نمی‌دهم کسی کلاس اقتصاد برگزار کند؛ دولت جای مدیریت کلان و اجرای قوانین مصوب است؛ الان زمان آن نیست که من مدل اقتصادی و تئوری ارائه بکنم در کشور ما پذیرفته شده است که طبق نظام قانونی ما یک اقتصاد اسلامی پیشرفته داشته باشیم که نیازهای جامعه را بر اساس یافته‌های جدید و براساس عدالت تأمین بکند.
 
عضو ائتلاف اکثریت اصولگرایان درباره راه حل برون رفت از مشکلات اقتصادی جامعه امروز گفت:‌ ما چند قانون داریم که باید خوب اجرا شود یکی اصل 44 قانون اساسی، قانون کسب و کار و اجرای سیاست‌های طرح تحول اقتصادی است. همچنین حضور دولت باید کمرنگ شود و تنها در حوزه برنامه‌ریزی و نظارت به ایفای نقش بپردازد. تولیدکننده داخلی نیز باید تلاش کند با کیفیت بهتر محصول خوب تولید کند و مردم نیز به سمت مصرف کالاهای داخلی حرکت کند.
 
حجت‌الاسلام پورمحمدی درباره برقراری روابط دیپلماتیک بین ایران و آمریکا اظهار داشت: دیپلماسی باید بر اساس اهداف روشن استوار باشد؛ این اهداف شامل منافع ملی، مصالح ملی، امنیت ملی است.
 
وی افزود: برقراری روابط با هر یک از کشورهای جهان را در کنار این اصول می‌گذاریم و اگر منافع ما تأمین شد، روابط برقرار می‌شود در غیر این صورت تمایلی به برقراری روابط نخواهیم داشت.
 
عضو ائتلاف اکثریت اصولگرایان با تاکید بر اینکه بحث رژیم اشغالگر قدس به دلیل اینکه از نظر ما مشروعیت ندارد جداست، عنوان کرد: اما در مورد آمریکا که به عنوان یک ک شور از نظر ما پذیرفته شده است در صورتی که منافع ما تأمین شود می‌توانیم روابط را برقرار کنیم. مقام معظم رهبری نیز در این باره گفته‌اند هر وقت زمانش برسد خودم می‌گویم.
 
حجت‌الاسلام پورمحمدی درباره موضوع سوریه، بیداری اسلامی و ارتباط با کشورهای اسلامی نیز عنوان کرد: این مسائل نیز با همان سه شاخص مورد اشاره سنجیده خواهد شد. در مسئله سوریه منافعمان تأمین می‌شود، از نظر اقتصادی سوریه بازار محصولات ما است و از نظر امنیتی خط مقدم اسرائیل است؛ همچنین از نظر پرستیژ در جایگاه مقاومت ایستاده است و جایگاه جمهوری اسلامی را ارتقا می‌دهد.
 
وی با بیان اینکه اگر سوریه مشکل پیدا کند عراق نیز دچار مشکل خواهد شد، گفت: ما از سوریه بیشتر برده‌ایم تا بخواهیم چیزی بدهیم، چرا که خطوط دفاعی خودمان را کیلومترها از مرزهای کشور جلو انداخته‌ایم؛ همچنین ایجاد تأخیر در جنگ و عدم دسترسی دشمن به خاک کشورمان در روابط ایران و سوریه بسیار ارزشمند است.
 
رئیس سازمان بازرسی کل کشور در پاسخ به سؤال دانشجویی مبنی بر اینکه نظر شما درباره فعالیت سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در عرصه‌های اقتصادی و صنعتی چیست؟ تصریح کرد: من معتقدم که اقتدار سپاه در این است که به حوزه مسئولیت‌های خودش بپردازد؛ البته در زمان صلح سپاه از ماشین مهندسی خود استفاده خواهد کرد و در زمان جنگ نیز فعالیت رزمی خود را انجام خواهد داد.
 
عضو ائتلاف اکثریت اصولگرایان درباره ادعاهایی که نسبت به اسفندیار رحیم مشایی مبنی بر فراماسونی بودن عنوان می‌شود، اظهار داشت: نسبت‌های اثبات نشده امروز فضای جامعه ما را آکنده کرده و این مسئله بسیار آزاردهنده شده است و اگر کسی در مورد کس دیگری سند و مدرکی دارد باید ارائه کند، شورای نگهبان اگر این اسناد و مدارک را بررسی کرد و مشایی تایید صلاحیت شد یعنی این ادعاها کذب بوده اما اگر تایید صلاحیت نشد بدین معناست که این ادعاها صحت داشته است.
 
وی در واکنش به دانشجویی که گفت شما از حضور محمد خاتمی در انتخابات می‌ترسید؟ اظهار داشت: اگر خاتمی بیاید و شورای نگهبان وی را تایید صلاحیت کند ما به عنوان رقیب جدی با وی مبارزه خواهیم کرد و به پیروزی خود خوش‌بین هستیم و در این میدان حرف برای گفتن داریم.
 
حجت‌الاسلام پورمحمدی ادامه داد: معتقدم حضور هاشمی و خاتمی در انتخابات به معنای عدم پایبندی به چرخش قدرت و مدیریت در کشور است. در سال 84 نیز به آقای هاشمی گفتم حضور شما در انتخابات جمهوری اسلامی را به مخاطره خواهد انداخت.


حجت‌الاسلام پورمحمدی در ادامه این نشست خبری عنوان کرد: اگر من رئیس‌جمهور شوم قانون نظام انتخاباتی کشور را اصلاح خواهم کرد. این قانون در وزارت کشور تدوین شده است و یک بند آن مربوط به عدم تکرار دوره ریاست جمهوری برای روسای جمهور است.
 
رئیس سازمان بازرسی کل کشور گفت: عده‌ای می‌گویند چرا از هاشمی و خاتمی می‌ترسید، در جواب آن‌ها می‌گویم اصلاً ما می‌ترسیم شما چرا یک گزینه دیگر را ارائه نمی‌کنید که مردم به آن‌ها اقبال کنند.
 
عضو ائتلاف اکثریت اصولگرایان در پاسخ به سؤالی درباره وضعیت زندگی دانشجویان اظهار داشت: من در برنامه‌ام یک چهار ضلعی برای جوانان شامل اشتغال، ازدواج، ورزش و اوقات فراغت پیشنهاد کرده‌ام که به این چهار مقوله باید بپردازیم و محور اصلی این مقوله اشتغال و درآمد است که زمینه ازدواج آن‌ها نیز را نیز فراهم می‌کند.
 
وی درباره حجم گسترده ورود دانشجویان به دانشگاه‌ها گفت: افزایش تعداد دانشجویان خوب بوده اما نبود فرصت شغلی برای آن‌ها یک معضل است و من در برنامه‌ام راهکارهای اینکه خروجی رشته‌های دانشگاهی با بازار کار متناسب باشد را ارائه کرده‌ام.
 
رئیس سازمان بازرسی کل کشور در پاسخ به سؤال دانشجویی که دغدغه خود را مسائل فرهنگی عنوان کرد و گفت؛ وضعیت حجاب در کشور اسفبار است، اظهار داشت: معتقدم به فرهنگ عمومی به صورت جدی باید پرداخته شود و مقام معظم رهبری نیز 20 مسئله را در مورد سبک زندگی سؤال کردند که یکی از آن‌ها عفاف و حجاب بود و به سایر حوزه‌های فرهنگ نیز باید پرداخته شود.
 
حجت‌الاسلام پورمحمدی با بیان اینکه «به گم به گم‌هایی» که امروز در جامعه مطرح می‌شود به دلیل خریداری آن از سوی مردم است، اظهار داشت: ما باید یاد بگیریم جنس خوب بخریم.
 
وی درباره بحث عفاف و حجاب گفت: من از منظر دینی به این بحث نمی‌پردازم بلکه از منظر مدیر اجرایی می‌گویم اکثریت مردم ایران یعنی چیزی حدود 80 درصد به مسائل دینی گرایش دارند و اگر این اکثریت می‌گویند ضوابط دینی باید رعایت شود، همه باید تسلیم اکثریت شوند؛ حرف ما این است که اگر طبق مبانی دموکراتیک عمل کنیم باید باورهای اکثریت را در نظر بگیریم.
 
رئیس سازمان بازرسی کل کشور در پاسخ به سؤالی درباره حوادث بعد از انتخابات سال 88 اظهار داشت: حوادثی که پس از انتخابات چهار سال گذشته اتفاق افتاد حوادث ناگواری بود و پس‌لرزه‌های آن همچنان ادامه دارد.
 
حجت‌الاسلام پورمحمدی درباره حبس موسوی و کروبی تصریح کرد: در این مورد شورای امنیت ملی تصمیم گرفته است و من در مورد این تصمیم اظهار نظر نمی‌کنم. اما درباره دولت خودم باید بگویم من اجازه نمی‌دهم سرنوشت هیچ انتخاباتی منتهی به این حوادث نشود.
 
وی در این باره به سه انتخاباتی که در دوران وزارت کشور وی برگزار شده است، اشاره کرد و گفت: در آن سه انتخابات نیز شبهاتی مطرح شد که من در اولین لحظات آن‌ها را کنترل کردم.
 
عضو ائتلاف اکثریت اصولگرایان در پاسخ به سؤال دانشجویی که از وی خواست برنامه‌اش برای توسعه سیاسی کشور را تشریح کند، بیان داشت: من به توسعه سیاسی، تقویت تشکل‌های مدنی و ... اعتقاد دارم و این‌ها را به صورت پیش‌نویس در وزارت کشور نوشته‌ام.
 
حجت‌الاسلام پورمحمدی در خصوص وضعیت زندانیان سیاسی و برنامه وی برای مقابله با آن‌ها تصریح کرد: در این مورد نیز قانون باید مبنای عمل باشد و اعمال سلیقه‌ها کنار گذاشته شود؛ برای مثال اگر قانون گفت پورمحمدی به خاطر حرف زدنش باید توقیف شود من باید بپذیرم.
 
رئیس سازمان بازرسی کل کشور درباره تأمین مخارج انتخاباتی خود نیز گفت: در شهرها و استان‌های مختلف مردم و حامیان من هر یک به اندازه توان خود فعالیت‌هایی انجام داده‌اند برای مثال یک نفر خانه در اختیار گذاشته است و نفر دیگر ماشین.
 
وی درباره اینکه این افراد از شما چه توقعی دارند که این امکانات را در اختیار می‌گذارند؟ اظهار داشت: توقع دارند من پیروز شوم.
 
وزیر کشور دولت نهم در واکنش به دانشجویی که وی یک مدیر امنیتی دانست به سوابق اجرایی مختلفش از سال 58 تا کنون اشاره کرد و گفت: من در این سال‌ها مجموعه‌های گسترده مدیریتی را کنترل کرده‌ام و با بسیاری از مدیران ارشد اقتصادی در ارتباط بوده‌ام.
 
حجت‌الاسلام پورمحمدی در پایان این نشست دانشجویی در پاسخ به دانشجویی که برخی از اقدامات سعید امامی در وزارت اطلاعات را مرتبط با پورمحمدی دانست، گفت: من و سعید امامی در دو حوزه مختلف فعالیت داشتیم و اگر این نسبت‌هایی که به سعید امامی دادید صحیح باشد، ارتباطی به من ندارد.

انتهاي پيام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار