مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق کردستان گفت:بیش از ۶۰ درصد برق استان در بخش خانگی و تجاری مصرف می‌شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج، هیوا لهونیان مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق کردستان گفت: بیش از ۶۰ درصد از برق کردستان در بخش‌های خانگی، تجاری و صنعتی مصرف می‌شود و با کاهش ساعات کاری ادارات و مصرف خانگی، خاموشی‌ها نیز کاهش یافته است.

 لهونیان افزود: مهم‌ترین منبع تولید برق استان را نیروگاه سیکل ترکیبی سنندج با ظرفیت تولید ۱۰۰۰ مگاوات برق تأمین می‌کند و هم اکنون تأمین برق استان از طریق شبکه سراسری و از سه محور همدان، آذربایجان و کرمانشاه انجام می‌شود.

او با اشاره به اینکه سقف تعیین شده برای مصرف به صورت روزانه و با توجه به شرایط اقلیلمی، جمعیتی و میزان تولید برق هر استان؛ ۳۶۰ تا ۳۷۰ مگاوات تعیین شده است، افزود: بخش قابل توجهی از ظرفیت تولید نیروگاه‌های آبی استان به دلیل مسائل مربوط به کمبود بارندگی‌ها و کاهش ظرفیت آب پشت سد‌ها در اختیار تولید برق نیست.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق کردستان با بیان اینکه ۶۸۵ هزار مشترک برق در کردستان وجود دارد که بیش از ۶۰ درصد آن خانگی و تجاری است گفت: بخش خانگی با ۴۵ درصد از مصرف انرژی برق، بیشترین میزان مصرف را دارد و پس از آن بخش کشاورزی با ۲۵.۶ درصد، بخش صنعتی با ۱۲ درصد و بخش تجاری با ۷ درصد از مصرف برق استان در رتبه‌های بعدی قرار دارند و مابقی مصرف نیز به بخش‌های آزاد و روشنایی معابر عمومی اختصاص دارد.

لهونیان گفت: تغییر ساعت کار اداری دستگاه‌های دولتی و تعطیلی پنجشنبه‌ها نقش مهمی در کاهش مصرف برق داشت و در این مدت شاهد کاهش ۹ مگاواتی مصرف برق در استان بوده ایم.

او با بیان اینکه مصرف برق استان نسبت به مدت مشابه سال گذشته حدود ۲۰ درصد افزایش داشته است افزود: زمان پیک مصرف برق استان بین ساعات ۱۲ تا ۱۶ ظهر و در شب ۲۰ تا ۲۴ است.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق کردستان گفت: در صورتی که هر مشترک روزانه ۶۰ تا ۸۰ وات در مصرف برق صرفه‌جویی کند، نیازی به اعمال خاموشی نیست و ۲ هفته است که خاموشی‌ها در استان تا حدودی کاهش یافته است.

انتهای پیام/ک

برچسب ها: مصرف برق ، خاموشی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار