با اقدام بهنگام کارشناسان پلیس فتا استان مرکزی، کلاهبردار فضای مجازی غافلگیر شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک،  سرهنگ احسان آنقی رئیس پلیس فتا استان مرکزی از غافلگیری و دستگیری فردی که با استفاده از طریق شبکه اجتماعی واتساپ قصد اقدام به کلاهبرداری و برداشت ۱۳۰ میلیون ریال از حساب یکی از شهروندان اراکی کرده بود، خبرداد.

سرهنگ آنقی افزود: در پی ارجاع یک فقره پرونده کلاهبرداری مبنی بر اینکه فردی با مهندسی اجتماعی و جلب اعتماد یکی از شهروندان اراکی، از طریق شبکه اجتماعی واتس‌آپ موفق به برداشت ۱۳۰ میلیون ریال از حساب شخصی او شده بود، رسیدگی به موضوع در دستور کار کارشناسان پلیس فتا استان مرکزی قرار گرفت.

او اضافه کرد: در تحقیقات اولیه از مالباخته، وی عنوان داشت که فرد کلاهبردار از طریق شبکه اجتماعی واتس آپ با او تماس گرفته و پس از فریب دادن و جلب اعتماد او با سخنان متقلبانه، او را به درگاه بانکی کشانده و موفق به برداشت ۱۳۰ میلیون ریال از حسابش شده است.

رئیس پلیس فتا استان مرکزی بیان کرد: با تماس سریع و بهنگام فرد شاکی با پلیس، کارشناسان پلیس فتا وارد عمل شده و با اخذ مجوز‌های لازم، حساب مقصد را که پول به آن واریز شده بود، مسدود کردند که با این اقدام به موقع، فرد کلاهبردار از برداشت پول و اجرایی کردن عمل مجرمانه خود، ناکام ماند.

او ادامه داد: پس از انجام اقدامات پلیسی هوشمندانه و جستجو‌های ویژه درفضای سایبری، کارشناسان پلیس فتا، ردپای کلاهبردار مورد نظر را در شهرستان اراک شناسایی و پس از هماهنگی با دستگاه قضائی در عملیاتی غافلگیرانه او را دستگیر و به یگان انتظامی منتقل کردند.

سرهنگ آنقی با اشاره به بازگشت مبلغ برداشت شده به حساب شاکی در پی انجام عملیات تخصصی کارشناسان پلیس فتا استان مرکزی گفت: متهم دستگیر شده در این عملیات پس از تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی به دستگاه قضائی معرفی شد.

او گفت: مرکز فوریت‌های سایبری پلیس فتا استان مرکزی همواره آمادگی کامل برای رسیدگی آنی و فوری به گزارش‌ها و شکایات مردمی را دارد.


رئیس پلیس فتا استان مرکزی از مردم خواست در صورت وقوع هرگونه مشکل در فضای مجازی، موضوع را با کارشناسان پلیس فتا به شماره ۰۹۶۳۸۰ در میان گذاشته و از راهنمایی و خدمات کارشناسن پلیس فتا بهره‌مند شوند.

انتهای پیام / ج

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.