پلیس استان مرکزی درباره پیامک های جعلی با موضوع ابلاغ الکترونیک قضایی و برنده شدن خودروی خارجی هشدار داد.

 

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک، اخیرا شاهد افزایش ارسال پیامک‌های جعلی با مضمون ابلاغ الکترونیک قضایی به شهروندان هستیم که در آن به افراد اعلام می‌شود «شکایتی علیه شما در این سامانه ثبت شده که برای اطلاع از تاریخ حضور و دریافت اطلاعات پرونده مبلغی را پرداخت نمایید.»

پیامک ارسالی از سوی مجرمان سایبری حاوی یک لینک برای ورود به سامانه ابلاغ الکترونیک قضایی است که در صورت کلیک بر روی آن کاربر به یک سایت جعلی و فیشینگ هدایت شده و در ادامه اطلاعات بانکی وی مورد سرقت و برداشت غیرمجاز قرار می‌گیرد.

در صورت دریافت اینگونه پیامک‌ها مراقب بوده و به آن‌ها اعتماد نکنید.

اغلب این پیامک‌ها از طریق سر شماره‌های ناشناس ارسال شده است بنابراین از مراجعه به لینک اعلامی خودداری نمایید.

هشدارهای پلیس استان مرکزی به شهروندان

به‌تازگی شاهد انتشار پیامک‌های جعلی با مضمون برنده شدن خودرو لوکس خارجی برای برخی از هم‌وطنان هستیم.

پیامی که از مخاطب درخواست دارد برای دریافت خودرو خارجی خود مبلغی را به‌عنوان هزینه ترخیص به شماره‌حساب اعلامی واریز نماید.

این موضوع یک شگرد مجرمانه است که مجرم با عناوین مختلف نظیر برنده شدن در قرعه‌کشی‌های مختلف، با کاربران ارتباط برقرار کرده و با ارسال تصاویری از مدارک جعلی نظیر تصویر گذرنامه، فاکتور رسمی، سند گمرک و ... سعی در جلب اعتماد قربانیان دارد.

با توجه به اینکه در تمام این شگرد‌ها مجرم درنهایت سعی دارد به بهانه‌های مختلف نظیر پرداخت هزینه گمرک و انتقال خودرو به داخل کشور از شهروندان پولی را دریافت کرده و از این طریق اقدام به کلاه‌برداری نماید، لذا به کلیه شهروندان گرامی هشدار می‌دهیم در صورت مواجهه با این‌گونه افراد به‌هیچ‌عنوان به آن‌ها اعتماد نکرده و هیچ‌گونه وجه و یا اطلاعات شخصی خود را برای آنان ارسال نکنند.

هشدارهای پلیس استان مرکزی به شهروندان

انتهای پیام / م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.