رسولی در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان؛

کابینه رئیس جمهور منتخب اقتصاد محور است

سخنگوی شورای ائتلاف نیرو‌های انقلاب گفت: کابینه رئیس جمهور منتخب اقتصاد محور است، چراکه اولویت‌های امروز مردم در حوزه مسائل اقتصادی است.

امیرابراهیم رسولی سخنگوی شورای ائتلاف نیروهای انقلاب در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه احزاب و تشکل‌های گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره نقش احزاب اصولگرا در انتخاب اعضای کابینه رئیس جمهور منتخب، اظهار کرد: آن‌چه واضح است آقای رئیسی با رایی که از مردم گرفته و در شرایط اقتصادی که در کشور مواجه است، کابینه‌اش فراسیاسی خواهد بود و اعضای این کابینه باید برای حل مشکلات امروز کشور تعیین شود و نگاه به احزاب جایگاه خاصی ندارد.

وی با اشاره به اینکه اگر از احزاب و جریان‌ها برای انتخاب اعضای کابینه نظر خواهی شود طبیعی است، اما اینکه سهم گیری صورت گیرد باطل و رد است، بیان کرد: در شرایط فعلی کشور نیازمند کابینه کارآمد هستیم این کابینه باید بتواند مشکلات مردم را تا حدی بهبود ببخشد و نقش احزاب نیز در انتخاب این کابینه فقط نقش مشورتی خواهد بود نه نقش سهم خواهی. باید برخی از مطابات مردم و شعار‌ها وعده‌هایی که داده شد تحقق بخشیده شود که این نیاز به کابینه کارآمد دارد.

رسولی با تاکید بر اینکه کابینه آقای رئیسی در عین حال که ویژگی جوانان بودن و کارآرمدی که دارد باید نقش مهمی در حل مشکلات کشور داشته باشد، افزود: به همین دلیل به نظر می‌آید کابینه رئیس جمهور منتخب یک کابینه اقتصاد محور است، اخباری که درخصوص انتخاب معاون اول و سایر اعضای کابینه به گوش می‌رسد این را نشان می‌دهد به نوعی این کابینه بر محور اقتصاد است چراکه اولویت‌های امروز مردم در حوزه مسائل اقتصادی است.

سخنگوی شورای ائتلاف نیروهای انقلاب درباره روند بررسی انتخاب اعضای کابینه و انتخاب اشخاص، خاطرنشان کرد: اخباری که از مجلس داریم این است که هنوز کسی به صورت رسمی اعلام نشده است و گمانه زنی‌هایی که وجود دارد و افراد مختلفی را خبر داریم که کارنامه و برنامه‌هایشان بررسی شده است در ۱۴ مرداد مراسم تحلیف برگزار می‌شود و اعضای کابینه معرفی خواهد شد و گفته می‌شود آقای رئیسی در فرصت مشخص کابینه خود را معرفی کرده تا بتوانند به سرعت کار خودشان را آغاز کند، اما هنوز اسامی دقیقی اعلام نشده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار