خداحافظی خودرو ها با سوخت فسیلی/ مرسدس بنز تا پایان این دهه برقی می شود

تمامی خودرو ها به خصوص خودروهای مرسدس بنز تا یک دهه آینده برقی خواهند شد.

به گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، در چندسال گذشته خودروهای الکترونیکی در جهان با اقبال بالایی رو به رو شده است، به همین دلیل شرکت مرسدس بنز قصد دارد از سال ۲۰۲۵ "تمام معماری‌های وسایل نقلیه تازه راه اندازی شده خود را فقط الکتریکی کند."

این شرکت چگونگی برنامه ریزی برای راه اندازی سه معماری الکتریکی خالص در آن سال را توضیح داد: MB.EA، که مربوط به اتومبیل‌های سواری متوسط ​​و بزرگ است. AMG.EA، که روی وسایل نقلیه عملکردی تمرکز خواهد کرد؛ و VAN.EA، برای وسایل نقلیه تجاری سبک و ون ها است که مدل‌های مبتنی بر این سیستم عامل‌ها فقط الکتریکی خواهند بود.

با توجه به برنامه‌های این شرکت، تحقیق و توسعه خود را افزایش می‌دهد. "در کل، سرمایه گذاری برای وسایل نقلیه الکتریکی باتری بین ۲۰۲۲ و ۲۰۳۰ بیش از ۴۰ میلیارد یورو خواهد بود. " در کنار شرکای جهانی، مرسدس همچنین به دنبال تأسیس هشت کارخانه برای تولید سلول‌های مورد نیاز برای وسایل نقلیه خود است. این برنامه برای توسعه 9کارخانه متمرکز بر توسعه سیستم‌های باتری است.

همچنین دولت انگلیس قصد دارد فروش خودرو‌های دیزلی و بنزینی و کامیونت‌های جدید را تا سال ۲۰۳۰ متوقف کند. در جای دیگر، کمیسیون اروپا، بخش اجرایی اتحادیه اروپا، کاهش ۱۰۰ درصدی انتشار CO۲ از اتومبیل‌ها و کامیون‌ها را تا سال ۲۰۳۵ هدف قرار داده است.

مرسدس بنز قصد دارد تا پایان این دهه تمام برقی شود

با توجه به این شرایط، انبوهی از شرکت‌های درگیر در صنعت خودرو اعلام کرده اند که قصد دارند پیشنهادات خود را برای تولید وسایل نقلیه با آلایندگی کم و صفر گسترش دهند. به عنوان مثال، در اوایل این ماه، گروه فولکس واگن گفته بود که انتظار می‌رود نیمی از فروش آن تا سال ۲۰۳۰ مربوط به وسایل نقلیه الکتریکی باتری باشد. تا سال ۲۰۴۰، این شرکت گفت که تقریباً ۱۰۰ ٪ از وسایل نقلیه جدید خود در بازار‌های بزرگ باید الکتری باشند.

در ماه مارس، هربرت دیس مدیر عامل گروه فولکس واگن این ایده را که شرکت وی می‌تواند با تسلا متحد شود را رد کرد و به CNBC گفت که غول خودروسازی آلمان به دنبال راه خود است. او افزود: "ما فکر می‌کنیم که می‌توانیم ما به پشته نرم افزار خود، به فناوری خود نیاز داریم." همچنین، من فکر می‌کنم تسلا، یا ایلون، بسیار فکر می‌کند ... [در مورد] راه خود به جلو؛ بنابراین، هیچ گفتگویی بین ایلان ماسک و خودم در مورد پیوستن به نیرو‌ها وجود ندارد."


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار