عرضه خودرو ریماک Nevera برقی در آینده نزدیک

خودرو برقی شرکت ریماک با نام Nevera و شتاب 1.8 ثانیه قرار است به بازار عرضه شود.

به گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از سایت autocar؛ ریماک ابرخودروساز کرواسی با سوابق مناسب در زمینه ساخت خودرو‌های الکترونیکی و برقی از جدیدترین وسیله نقلیه برقی خود با نام Nevera رونمایی کرده است که البته قرار بود این خودروساز اسم این ماشین را C_Two بگارد، اما در حال حاضر قرار است با نام Nevera تولید و به بازار عرضه شود.

بیش از ۳ سال است که ریماک در حال کار بر روی این خودروی الکترونیکی است و قراره این وسیله نقلیه با قیمت ۲ میلیون یورو به رقابت دیگر خودرو‌های تمام برقی از جمله لوتوس Evija برود و ریماک از مهندسی اختصاصی خود در ساخت خودرو استفاده کرده است.

این خودروساز اهل کرواسی از ۴ موتور الکتریکی در این خودرو استفاده کرده که برای هر چرخ یک موتور الکتریکی کار می‌کند تا حداکثر قدرت به ۱۸۸۸ اسب بخار و حداکثر گشتاور نیز به ۲۳۶۰ نیوتن متر برسد. خودروی برقی Nevera برای رسیدن به سرعت ۳۰۰ کیلومتر بر ساعت به تنها ۹.۳ ثانیه زمان احتیاج دارد و این مشخصات برای یک وسیله نقلیه برقی بسیار خوب است.


بیشتر بخوانید


آخرین جزئیات از خودروی برقی جدید ریماک

شتاب صفر تا صد این خودروی برقی برابر با ۱.۸۵ ثانیه و مسیر ۴۰۷ متری را نیز در زمان ۸.۶ ثانیه طی خواهد کرد که آن را تبدیل به سریع‌ترین خودروی تولید انبوه جهان خواهد کرد، همچنین حداکثر سرعت خودروی Nevera به ۴۱۲ کیلومتر بر ساعت خواهد رسید.

عرضه خودرو ریماک Nevera برقی در آینده نزدیک

برای نیرو رسانی به این ۴ موتور از یک باتری H شکل با حداکثر ظرفیت ۱۲۰ kWh استفاده شده که تا ۱.۴ مگاوات نیرو تولید می‌کند و برد حرکتی آن نیز بر اساس سیکل جدید WLTP برابر با ۵۴۷ کیلومتر است و طبق گفته ریماک، شاسی فیبرکربنی Nevera بزرگ‌ترین قطعه یک تکه کربنی است که در کل صنعت خودروسازی تولید و استفاده شده و مهندسین این شرکت با باز طراحی بخش‌های مختلفی از جمله دیفیوزر، پنل‌های ورودی هوا و... در حدود ۳۴ درصد آیرودینامیک خودرو را بهبود داده‌اند.

سیستم بازیاب انرژی این خودروی برقی از نوع الکتروهیدرولیکی است و این سیستم طوری طراحی شده که بسته به وضعیت باتری و قوای محرکه واکنش نشان دهد و اگر باتری بیش از حد داغ شده باشد، سیستم انرژی جنبشی را مجددا به ترمز‌ها و بعد به چرخ منتقل می‌کند.

سیستم ترمز این خودرو از نوع کربن سرامیکی ۶ پیستونه خواهد بود و هوش مصنوعی موجود در این خودرو با آرایه‌هایی که از سمت سنسورها، دوربین و رادار‌ها دریافت می‌کند و بهترین شرایط رانندگی را برای راننده وسیله نقلیه فراهم می‌کند. شرکت ریماک تنها ۱۵۰ دستگاه از خودروی Nevera تولید خواهد کرد و هر کدام از آن‌ها نیز بسته به سلیقه مشتری شخصی سازی خواهند شد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار