ماموستا رستمی گفت: عید قربان فقط به معنای قربانی کردن و دید و بازدید نیست، بلکه پیام اصلی این روز مهم، حفظ اتحاد و مودت بین مسلمانان است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج،ماموستا فایق رستمی امام جمعه سنندج روز چهارشنبه در خطبه‌های نماز عید قربان در مسجد جامع سنندج اظهار داشت: عید قربان نماد درس وجود و حفظ یکدلی، اتحاد، مودت، صلح و سازش بین مسلمانان است و امروز بیش از هر زمان دیگری به این مولفه‌ها نیازمند هستیم.

او بر لزوم احترام به یکدیگر و حفظ انسجام تاکید کرد و افزود: حج بزرگترین کنگره جهان اسلام و نماد یکرنگی و اتحاد بین مسلمانان است که امیدواریم با نابودی ویروس کرونا، بار دیگر شاهد حضور عاشقان این رویداد مهم در سرزمین وحی باشیم.

امام جمعه سنندج خواستار کمک به فقرا و نیازمندان شد و اضافه کرد: انسان مسلمان باید همواره دستگیر افراد نیازمند و تهیدست باشد و نسبت به همنوعان خود مهربان و بدور از کینه باشد، چراکه خداوند بر لزوم قلبی خالی از حقد و حسد تاکید کرده است.

ماموستا رستمی عید قربان را روز نزدیک شدن به ذات پروردگار و صفای دل و اخلاص و فداکاری دانست و گفت: هر انسان مسلمانی که با اخلاص به حج برود و وارد سرزمین وحی شود، از گناهان پاک می‌شود، گویی تازه متولد شده است.

او عرفات را دشت خداشناسی و معرفت توصیف کرد و اظهار داشت: همه باید از نماد‌های حج الگو گرفته و ضمن دوری از گناه، تمام تلاش خود را برای رضایت پروردگار و خدمت به مردم بکار گیریم.

ماموستا مختار فرجی نیز گفت: اگرچه کرونا باعث شده مسلمانان امکان حضور در آیین حج را نداشته باشند، اما دل‌های ما همواره به سرزمین وحی معطوف است و امیدواریم باز هم فرصت دیدار با معبود را در مکه مکرمه بدست بیاوریم.

اوخواستار توجه به فقرا و دستگیری از آنان به ویژه در عید قربان شد و افزود: انسان مسلمان همواره باید دلسوز مردم به ویژه تهیدستان باشد و از کمک به آنان غفلت نکند.

انتهای پیام/ع

برچسب ها: امام جمعه ، نماز جمعه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.