مدیر اجرایی دوازدهمین جشنواره بین المللی فارابی گفت: نیمی از دانشجویان آموزش عالی در حوزه علوم انسانی تحصیل می‌کنند.

علی میرزایی مدیر اجرایی دوازدهمین جشنواره بین المللی فارابی در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان،  درباره جشنواره فارابی اظهار کرد: در بخش داخلی جشنواره فارابی از میان ۱۵ اثر علمی، ۴۴۵۸ اثر دریافت کرده ایم.

او افزود: در بخش بین المللی جشنواره فارابی ۲۸۱ اثر کسب کرده ایم که در بخش داخلی از میان بزرگسالان ۱۱ اثر را منتخب اعلام کرده ایم و ۸ اثر را در بخش جوان مورد تقدیر قرار دادیم.

میرزایی تصریح کرد: در بخش بین الملل هم ۷ برگزیده از کشور‌های ایتالیا، افغانستان، بلژیک، آلمان، پاکستان، روسیه و تاجیکستان داشتیم.

مدیر اجرایی دوازدهمین جشنواره بین المللی فارابی ادامه داد: در مجموع ۲۷ اثر و شخصیت در دوازدهمین جشنواره فارابی مورد تقدیر واقع شدند.

میرزایی تاکید کرد: سخن از تعارض علم و ثروت نیست، بلکه از علمی است که در مسیر صحیح خود بتواند به ثروت برای جامعه و عالم منجر شود، اما این مسیر برای علوم انسانی بسیار دشوار است و ضمن آنکه بخش‌هایی از آن از این مزیت برخوردار است، اما پاره‌ای دیگر به اقتضاء مسئولیت رهایی بخشی و انتقادی خود مسیر روشنگری را پیشه خود ساخته و کارکردی دیگر دارد. کارکردی که در کنار وجه کاربردی علوم انسانی مکمل، مقوم و مصحح هم هستند.

مدیر اجرایی دوازدهمین جشنواره بین المللی فارابی ادامه داد: سرمایه‌ای که متاسفانه در کلیت آن و در سطح کلان با چالش‌های جدی روبرو شده است و نیاز به توجه جدی و بازسازی و ترمیم دارد.

او گفت: بخش آموزش، آموزش عالی، علم و فناوری جامعه ما به یمن تلاش‌های صورت گرفته مجموعه مکمل و قابل احترام و دفاعی را به وجود آورده است که آگاهی بخشی و توانمندسازی مردان و زنان سرزمین ما را در کارنامه ارزشمند خود دارد و به اذعان پژوهش‌های متقن ملی معلمان و استادان قابل اعتمادترین افراد و مدرسه و دانشگاه مهم‌ترین نهاد‌های تخصصی دارای سرمایه اجتماعی هستند.

میرزایی بیان کرد: از میان فراگیران و دانشجویان آموزش عالی ما نیمی مربوط به حوزه علوم انسانی است و تولیدات علمی زیادی که در این حوزه بیشمار هستند سالانه در جشنواره بین المللی فارابی از طریق فراخوان عمومی و در وجه تکمیلی آن از طریق دریافت آثار دانشگاهی و مراکز پژوهشی، انجمن‌های علمی و ناشران معتبر کشور مورد بررسی قرار می‌گیرد و هم زمان در بخش بین الملل نیز آثار ایران شناسان و اسلام شناسان برجسته در کشور‌های جهان مورد شناسایی و بررسی می‌شود. در برخی از حوزه‌ها نمی‌توان کار را به‌صورت انفرادی انجام داد و در این کارها به‌صورت اشتراکی با وزارت علوم همکاری می‌کنیم. همچنین کارگاه‌های آموزشی، تهیه و تدوین و ویرایش کتاب از فعالیت‌های دیگر است.


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار