میرزایی گفت: در جشنواره فارابی در گروه‌های علمی ۱۵ گانه ۴۴۵۸ اثر و در بخش بین الملل نیز ۲۸۱ اثر دریافت و بررسی شدند.

به گزارش خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، امروز مراسم اختتامیه دوازدهمین جشنواره بین المللی فارابی با حضور علی میرزایی مدیر اجرایی جشنواره بین المللی فارابی در وزارت علوم، تحقیقات و فناوری برگزار شد.

علی میرزایی مدیر اجرایی جشنواره بین المللی فارابی اظهار کرد: جشنواره بین‌المللی فارابی امروز به دوازدهمین آیین تکریم خود رسیده است، تکریم عالمان علوم انسانی و علوم اسلامی، تکریمی که از رنگین کمان خود در اقصی نقاط جهان را دل خود دارد، از زندگان تا عالمان پیشگام مرحوم تا عالمان پیشکسوت و خرسند است که این شجره طیبه کوشیده است در حد بضاعت خود، احترام به علم و خصوصا علوم انسانی و اسلامی را در کشور ترویج کند.

او افزود: سخن از تعارض علم و ثروت نیست  بلکه از علمی است که در مسیر صحیح خود بتواند به ثروت برای جامعه و عالم منجر شود اما این مسیر برای علوم انسانی بسیار دشوار است و ضمن آنکه بخش‌هایی از آن از این مزیت برخوردار است، اما پاره‌ای دیگر به اقتضاء مسئولیت رهایی بخشی و انتقادی خود مسیر روشنگری را پیشه خود ساخته و کارکردی دیگر دارد. کارکردی که در کنار وجه کاربردی علوم انسانی مکمل، مقوم و مصحح هم هستند.

میرزایی تاکید کرد: بخش آموزش، آموزش عالی، علم و فناوری جامعه ما به یمن تلاش‌های صورت گرفته مجموعه مکمل و قابل احترام و دفاعی را به وجود آورده است که آگاهی بخشی و توانمندسازی مردان و زنان سرزمین ما را در کارنامه ارزشمند خود دارد و به اذعان پژوهش‌های متقن ملی معلمان و استادان قابل اعتمادترین افراد و مدرسه و دانشگاه مهمترین نهاد‌های تخصصی دارای سرمایه اجتماعی هستند.

او ادامه داد: سرمایه‌ای که متاسفانه در کلیت آن و در سطح کلان با چالش‌های جدی روبرو شده است و نیاز به توجه جدی و بازسازی و ترمیم دارد.

مدیر اجرایی جشنواره بین المللی فارابی بیان کرد: از میان فراگیران آموزش عالی ما نیمی مربوط به علوم انسانی است و تولیدات علمی بی شمار در این حوزه همه ساله در جشنواره بین المللی فارابی از طریق فراخوان عمومی و در وجه تکمیلی آن از طریق دریافت آثار دانشگاهی و مراکز پژوهشی، انجمن‌های علمی و ناشران معتبر کشور مورد بررسی قرار می‌گیرد و هم زمان در بخش بین الملل نیز آثار ایران شناسان و اسلام شناسان برجسته در کشور‌های جهان مورد شناسایی و بررسی می‌گردد.

او گفت: در این جشنواره در گروه‌های علمی ۱۵ گانه که کلیه رشته‌های علوم انسانی و اسلامی را در بر می‌گیرد، ۴۴۵۸ اثر و در بخش بین الملل نیز ۲۸۱ اثر دریافت و بررسی شده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.