رئیس شبکه دامپزشکی خوشاب گفت: از ابتدای امسال تا کنون ۱۹ هزار دام‌ عشایری واکسینه شده اند و این واکسیناسیون با زمانبندی مشخص تا پایان امسال ادامه دارد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، محمود ترخاصی رئیس شبکه دامپزشکی خوشاب در بازدید از مناطق عشایری گفت: خدمات رسانی بهداشتی دامپزشکی به دام‌های مناطق عشایری از اولویت‌های مهم سازمان دامپزشکی کشور و خوشاب لحاظ شده است؛ در خوشاب بالغ بر ۱۲ هزار راس دام سبک (گوسفند و بز) در مناطق عشایری وجود دارد که دامپزشکی خوشاب هدف گذاری ارائه پنج نوع خدمت رایگان جهت دام‌های این مناطق را برای امسال در نظر گرفته است.

او افزود: خدمات دامپزشکی در جهت حفظ و حراست از سرمایه دامی و مبارزه وپیشگیری از بروز بیماری‌های مشترک بین دام و انسان می‌باشد.

رییس شبکه دامپزشکی خوشاب ادامه داد: خدمات ارائه شده به مناطق عشایری که به صورت صد درصد رایگان انجام می‌شود، شامل ایمن سازی دام‌های این مناطق برعلیه بیماری‌های استراتژیک و مهلکی، چون تب برفکی، طاعون نشخوارکنندگان کوچک، آبله، بروسلوز و مایه کوبی سگ‌های گله این مناطق بر علیه بیماری هاری می‌باشد.


بیشتر بخوانید


ترخاصی بیان کرد: در مجموع بالغ بر ۳۶ هزار نوبت سر واکسیناسیون دام در نقاط عشایری انجام خواهد شد؛ سالیانه ۴۰ روز کاری یک نیروی فنی دامپزشکی در مناطق عشایری خوشاب جهت مایه کوبی دام‌ها که یک عملیات فنی سخت صحرایی می‌باشد، صرف می‌شود. 

او تصریح کرد: از ابتدای امسال تا کنون ۱۹ هزار و ۵۳۲ نوبت سر واکسیناسیون در دام‌های عشایر صورت پذیرفته است و این مایه کوبی‌ها طبق دستورالعمل های خاص و با زمانبندی مشخص تا پایان سال ادامه دارد.

رئیس شبکه دامپزشکی تاکید کرد: با توجه به خشکسالی شدید در سال ۱۴۰۰ و ضعیف بودن جیره دام‌های عشایر پیشنهاد می‌شود بودجه‌های خشکسالی جهت مکمل درمانی و مبارزه با انگل‌های داخلی و خارجی دام‌ها به این شبکه اختصاص یابد تا از اثرات خشکسالی در این مناطق کاسته شود.

انتهای پیام//ع. ظ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.