تاج‌بخش گفت: با تولید محصول مشترک در حوزه پیش‌آگاهی؛ گامی بلند در جهت مدیریت بحران برداشته‌ایم.

به گزارش خبرنگار راه و شهرسازی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، سحر تاج‌بخش رئیس سازمان هواشناسی کشور با بیان اینکه مخاطرات طبیعی در داخل کشور همه‌ساله خسارات، تلفات، صدمات و لطمه‌های زیادی به جامعه می‌زنند، گفت: این در حالی است که سازمان هواشناسی کشور در سال‌های گذشته با اطلاعات و هشدارهایی که ارائه کرده، گام‌های مهمی در حوزه مدیریت استان‌ها برداشته‌ است.

او ادامه داد: بیشتر کشورهای خارجی اهمیت زیادی به این حوزه می‌دهند و سرمایه‌گذاری‌های عظیمی در حوزه مدیریت انجام می‌دهند که در کشور ما هم پیش‌بینی و پیش‌آگاهی در حوزه بلاهای طبیعی برعهده‌ سازمان هواشناسی است که در این بخش سعی کرده با تمامی قوا و با استفاده از ظرفیت و اقدامات و کارشناسی‌های لازم را در این حوزه انجام دهد و این وظیفه را دارد که به بهترین شکل وظایف خود را انجام دهند.

تاجبخش بیان کرد: در کنار این موضوع رشد قابل‌ ملاحظه‌ای در حوزه فناوری و ارائه داده‌ها و اطلاعات برداشته‌ایم و ما توانسته‌ایم در حوزه هشدار از داده‌های موجود استفاده کنیم.

رئیس سازمان هواشناسی تصریح کرد: در تولید، تشخیص، پردازش و مدیریت آمایش‌ها هم کمک کرده‌ایم و امیدواریم با همکاری مشترک و در قالب تفاهم‌نامه چهار جانبه، بتوانیم از ظرفیت بزرگ کشور استفاده کنیم و آن را به سرانجام برسانیم.

او یاد آور شد: همانطور که می‌دانید هدف همه ما در مسئله بلایای طبیعی با دیدگاه تخصصی ما در موضوعات جوی و اقلیمی حفاظت از جان و مال مردم است. این هم افزایی کمک خواهد کرد که بتوانیم در این زمینه با نگاه مساعد وضعیت تولید هشدار‌ها را به سمت بهبود ببریم.

رئیس سازمان هواشناسی کل کشور با تشریح مزایای امضای این تفاهم‌نامه همکاری مشترک گفت: اولا تولید محصولات مشترک با استفاده از داده و اطلاعات موجود در این سازمان‌ها، باعث تولید یک محصول کاربر پسندتر برای دستگاه‌های تخصصی که از این اطلاعات استفاده می‌کنند، مانند سازمان مدیریت بحران شده و در زمان بحران باعث ایجاد مزیت می‌شود، چراکه پیشگیری گام اول مدیریت بحران است.

او ادامه داد: نکته دوم و مهم دیگر این است که پس از تولید محصول مشترک، دستگاه‌های بهره بردار راه را گم نمی‌کنند. محصول مشترک باعث می‌شود داده‌های منفرد برای بهره‌برداری تجمیع و موجب بهره‌برداری و تصمیم‌گیری بهتر شود.

این مقام مسئول با بیان اینکه از طرفی تولید این محصولات مشترک با نگاه کارشناسی قوی کمک می‌کند که تصمیم گیران، تصمیمات بهتر برای مقابله با بلایای طبیعی اتخاذ کنند، افزود: بهره‌گیری از خرد جمعی نتیجه دیگر این اقدام مشترک است و این اقدام باعث می‌شود که نگاه کارشناسی در دستگاه‌های متفاوت گرد هم آید.

او ادامه داد: با دیدگاه‌های مختلف می‌شود یک محصول مشترک، مفید و کاربرپسند تولید کرد. چراکه همکاران در تمام دستگاه‌ها با نگاه کارشناسی به تولید و تحلیل داده می‌پردازند.

تاجبخش در پایان بیان کرد: مخاطرات بی شماری کشور ما را تهدید کرده و گاه تجربه نیز شده‌اند. این مخاطرات شامل سیل، خشکسالی، فرونشست، توفان گرد و خاک و غیره می‌شود که با استفاده از داده‌ها و اطلاعات موجود و پیش‌آگاهی‌هایی که تولید می‌شود، می‌توان در پیشگیری، پیش بینی و مدیریت بحران نقشی موثری بازی کرد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار