کارشناس هواشناسی گفت: از امشب تا پایان هفته در بیشتر مناطق کشور روند افزایش دما پیش‌بینی می ‌شود.

کبری رفیعی کارشناس هواشناسی در گفت‌وگو با  خبرنگار راه و شهرسازی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، با بیان این‌که امشب در برخی نقاط استان‌های کرمان، یزد، فارس ، هرمزگان ، نیمه جنوبی سیستان‌وبلوچستان، بوشهر، کهگیلویه و بویراحمد، رگبار ، رعدوبرق و وزش باد شدید موقتی پیش‌بینی می‌شود گفت: در برخی مناطق از جمله غرب اصفهان، جنوب خوزستان و غرب خلیج‌فارس نیز شاهد رگبار باران، رعدوبرق ، وزش باد شدید موقت گاهی همراه با گردوخاک خواهیم بود.

این کارشناس هواشناسی بیان کرد: روز دوشنبه به‌جز استان یزد در هرمزگان، فارس، بوشهر، کهگیلویه و بویراحمد در ساعات بعدازظهر بارش با شدت کمتری رخ خواهد داد.

رفیعی توضیح داد: روز سه‌شنبه در جنوب استان‌های سیستان‌وبلوچستان، کرمان و فارس و برخی نقاط بوشهر و هرمزگان و روز چهارشنبه هم در هرمزگان و جنوب کرمان بارش پراکنده گاهی رعدوبرق و وزش باد پیش‌بینی می‌شود.

کارشناس هواشناسی بیان کرد: در نوار شمالی کشور امشب در شمال استان‌های آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، اردبیل، گیلان، مازندران ، ارتفاعات البرز در استان‌های زنجان، قزوین، البرز، تهران و سمنان و روز دوشنبه علاوه‌ بر گیلان، مازندران، ارتفاعات البرز ،زنجان و قزوین در نیمه شمالی استان تهران نیز رگبار باران گاهی رعدوبرق و وزش باد شدید موقتی پیش‌بینی می‌شود.

او یادآور شد: در سه روز آینده در برخی نقاط استان‌های سمنان، خراسان‌های رضوی و جنوبی، یزد و شمال سیستان‌وبلوچستان در برخی ساعات وزش باد شدید و گرد و خاک پیش‌بینی می‌شود.

رفیعی تاکید کرد: از امشب تا پایان هفته در بیشتر مناطق کشور روند افزایش دما پیش‌بینی می‌شود و طی دو روز آینده نیمه شرقی خلیج‌فارس ، تنگه هرمز و دریای عمان مواج است.

او درباره آب‌وهوای استان تهران هم گفت: آسمان تهران فردا صاف در بعدازظهر نیمه‌ابری همراه با وزش باد و گاهی بارش پراکنده پیش‌بینی می‌شود. بیشترین دمای تهران 37 درجه و کمترین آن 26 درجه خواهد بود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار