کارشناس هواشناسی گفت: طی امشب و فردا بارش شدید باران همراه با رعد و برق و تند باد موقت در مناطقی از سیستان و بلوچستان، هرمزگان، فارس و بوشهر پیش بینی می‌شود.

صادق ضیائیان کارشناس هواشناسی در گفت و گو با خبرنگار راه و شهرسازی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، با بیان اینکه ادامه فعالیت سامانه موسومی طی امشب و فردا  در جنوب کشور موجب بارش شدید باران همراه با رعد و برق و تند باد موقت در مناطقی از سیستان و بلوچستان، هرمزگان، فارس و بوشهر می‌شود گفت: روز دوشنبه و سه‌شنبه با توجه به کاهش تدریجی شدت فعالیت این سامانه در مناطقی از هرمزگان، کرمان، فارس و بوشهر شاهد رگبار باران گاهی رعد و برق و وزش باد خواهیم بود.

ضیائیان با بیان اینکه امشب بارش باران در مناطقی از یزد، خراسان رضوی، خراسان جنوبی، اصفهان، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد و خوزستان ادامه دارد افزود: با توجه به گذر سامانه بارشی از نوار شمالی کشور امشب در مناطقی از اردبیل، گیلان ،مازندران، گلستان، زنجان، آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، قزوین، البرز، تهران ، شمال سمنان و فردا در برخی مناطق شمال آذربایجان غربی، اردبیل، گیلان، مازندران، گلستان، قزوین، البرز، ارتفاعات تهران و سمنان به ویژه در ساعات بعد از ظهر و اوایل شب بارش پراکنده باران گاهی رعد و برق و وزش باد شدید موقتی رخ خواهد داد.

کارشناس هواشناسی توضیح داد: این سامانه روز دوشنبه در ارتفاعات استان‌های اردبیل ، زنجان، قزوین، البرز، تهران، سمنان ،گیلان و مازندران  فعالیت دارد.

ضیائیان با بیان اینکه از اواخر یکشنبه تا پایان هفته سرعت وزش باد در شمال سیستان و بلوچستان به ویژه منطقه زابل تشدید خواهد شد گفت: همچنین از روز سه شنبه تا پایان هفته در بیشتر مناطق کشور جوی پایدار و آسمانی صاف و آفتابی همراه با افزایش محسوس دما پیش‌بینی می‌شود.

او یادآور شد: طی دو روز آینده نیمه شرقی خلیج فارس، تنگه هرمز و دریای عمان مواج است.

ضیائیان درباره آب و هوای استان تهران هم گفت: آسمان تهران فردا صاف است و بعد از ظهر قسمتی ابری همراه با وزش باد خواهد بود . بیشترین دمای پایتخت به ۳۶ درجه و کمترین آن  به ۲۵ درجه می رسد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۵۲ ۲۶ تير ۱۴۰۰
امروز شنبه ساعت ۱۶ الی ۱۸ در لامرد و علامرودشت در جنوب فارس چنان باران بارید که نزدیک بود زیر باران له بشیم
هرساله در جنوب باران های شدید در بعد از ظهر میباره فقژ و فقط عصر تا غروب میباره خیلی عجیبه که تو این چهل سال از عمر من باران تابستانی در صبح ظهر و شب نداشتیم حتی ابر هم نمیاد و همش عصر تا غروب لحظه ای ابر میاد و بارون شدید میباره
آخرین اخبار