اندونزی از ثبت بالاترین میزان جانباختگان کرونایی در میان پزشکان در نیمه اول ماه جاری میلادی خبر داد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، خبرگزاری رویترز در گزارشی اعلام کرد اندونزی با افزایش تعداد مبتلایان به گونه دلتای ویروس کرونا، در نیمه اول ماه ژوئیه بالاترین تعداد فوتی‌های کرونایی در میان پزشکان خود را ثبت کرده است.

بنابر اعلام مقامات انجمن پزشکان اندونزی از ابتدا تا ۱۷اُم ماه ژوئیه (۱۰ تا ۲۶ تیر) در مجموع ۱۱۴ پزشک در اندونزی به‌دلیل ابتلا به ویروس کرونا فوت کردند، که این بالاتری میزان فوتی در میان پزشکان در چنین بازه زمانی در اندونزی است و همچنین ۲۰ درصد کل جانباختگان کرونایی در میان پزشکان اندونزی را تشکیل می‌دهد. از ابتدای شیوع کرونا تاکنون در مجموع ۵۴۵ فوتی در میان پزشکان این کشور ثبت شده است.

یکی از مقامات ارشد این انجمن در این باره ابراز نگرانی کرد که سیستم پزشکی باتوجه به داده‌های موجود، توانایی مقابله با این بیماری را ندارد.

او در بخشی از سخنان خود گفت: «اکنون تنها بخشی از داده‌ها به ما اعلام شده است، ممکن است آمار واقعی بیشتر از این باشد و هنوز مشخص نیست، ما نگران سقوط سیستم پزشکی خودمان هستیم.»

این خبر درحالی منتشر می‌شود که ۹۵ درصد از کادر بهداشت و درمان این کشور درحال حاضر واکسینه شده‌اند. کارشناسان بهداشت نیز اکنون این کشور را مرکز شیوع همه‌گیری جدید ویروس کرونا می‌دانند.

امروز (یک‌شنبه) اندونزی ۴۴ هزار و ۷۲۱ مورد جدید مبتلا به کرونا گزارش داد و تعداد فوتی‌های جدید در این کشور در ۲۴ ساعت گذشته را نیز هزار و ۹۳ مورد اعلام کرد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار